Avatar billede yilmas Nybegynder
25. marts 2002 - 14:20 Der er 7 kommentarer

Kopiere Post

Jeg har to tabeller (tabel1 og tabel2), jeg skal have flyttet alle posterne fra tabel2 over i tabel1. Begge tabellerne har helt de samme felter. Hvordan får jeg smidt posterne over? Jeg har prøvet med:

Sub intastSpectra()

Dim Dbs As Database
Dim Rst As Recordset
Dim strSQL As String
Dim DebitorNr As String
Dim svar As Integer

Set Dbs = CurrentDb
strSQL = "Select * from Spectra"
strSQL = "INSERT INTO SL01 SELECT * FROM Spectra"
Dbs.Execute strSQL

End Sub

Men jeg får kun to af posterne med. Det skal lige siges at Tabel1 er en sammenkædnings tabel.
Avatar billede yilmas Nybegynder
25. marts 2002 - 14:23 #1
okay for at gøre det lidt mere overskueligt, bruger jeg de andre tabeller: Tag udgangs punkt i denne her:

Sub intastSpectra()

Dim Dbs As Database
Dim strSQL As String

Set Dbs = CurrentDb
strSQL = "INSERT INTO tabel1 SELECT * FROM tabel2"
Dbs.Execute strSQL

End Sub
Avatar billede yilmas Nybegynder
25. marts 2002 - 14:24 #2
Jeg har 4 poster som jeg skal have over, men jeg får kun den første of den sidste med over
Avatar billede nih Novice
25. marts 2002 - 15:21 #3
posterne fra tabel2 skal overholde de betingelser der gælder for tabel1, ellers kommer de ikke med. Et eksempel kunne være dublering af primærnøgle eller overholdelse af referentiel integritet.

Niels
25. marts 2002 - 15:22 #4
Findes nogle af posterne i tabel1 i forvejen
Ellers prøv at køre SQL sætningen i en forespørgsel. Så vil Access fortælle dig hvormange poster, som blev overført og hvormange som ikke blev overført pga nøglefejl, låsningsfejl m.m.
Derved får du en ide om hvorfor den fejler.

/Thomas
Avatar billede nih Novice
25. marts 2002 - 15:24 #5
Prøv at indtaste de poster manuelt, som ikke vil med - så vil access sikkert give en melding om årsagen til at de ikke kommer med.

Niels
Avatar billede yilmas Nybegynder
26. marts 2002 - 11:30 #6
Nej, posterne findes ikke i forvejen.
Avatar billede nih Novice
26. marts 2002 - 11:44 #7
er tabel definitionen helt ens - Hvis et felt i tabel1 IKKE tillader f.eks. Null-værdier, mens tabel2 indeholder null værdier i nogle poster bliver de sorteret fra. Det er rent gætværk, prøv at indtaste en af de poster, der ikke kommer med, manuelt.

Niels