Avatar billede jr40 Nybegynder
25. marts 2002 - 14:11 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Opret nybruger/personlig bruger side/maybe sessons.

Jeg mangler et scripts, som gør.

Af man kan oprete en nybruger, og når brugeren er logget ind, kommer han så hen på sin egen side, hvor der er forskellige features som kun han kan rode i.

Som du jo nok ser bruger jeg sessons.
men kunne være rart hvis du også kunne lave det om så brugernavne samt koderod bliver gemt i en db.

Her er mit login script:

(Side 1: Default1.asp)

<%
Response.CacheControl = "no-cache"
%>
<html>
<head>
</head>
<body>
<form method="post" action="login.asp">
<p>Login:<input type="text" name="login">
<p>Password:<input type="password" name="password">
<p><input type="submit" value="luk mig ind">
</form>
</body>
</html>

(Side 2: Login.asp)

<html>
<head>
</head>
<body>
<%
' Tjek om login og password er korrekte
If Request.Form("login") = "asp" AND Request.Form("password") = "asp" OR Request.Form("login") = "hej" AND Request.Form("password") = "hej" OR Request.Form("login") = "html" AND Request.Form("password") = "html" Then

' Hvis korrekt sættes session til JA
  Session("login") = "JA"
Session.Timeout = 30
  Response.Write "<h1>Du er nu logget korrekt ind</h1>"
  Response.Write "<p><a href='beskyttet.asp'>Link til beskyttet fil</a></p>" & "<p><a href='login.asp'>Log ud</a></p>"

Else

' Hvis forkert sættes ingen session til NEJ
  Session("login") = "NEJ"
Session.Timeout = 30
  Response.Write "<h1>Du er IKKE logget korrekt ind</h1>"

End If
%>
</body>
</html>

(Side 3: Beskyttet.asp)

<%
Response.CacheControl = "no-cache"
%>
<html>
<head>
</head>
<body>
<%
' Hvis brugeren ikke er logget rigtigt på
' sendes han/hun direkte til formularen
If Session("login") = "JA" Then
Response.write "dette er den bestyttet fil"
Else
Response.Redirect "default1.asp"
End If
%>
</body>
</html>
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. marts 2002 - 14:12 #1
Hvis du kan gøre sådan af der bliver sendt en mail til mig hvergang der bliver oprettet en nybruger.

gerne i jmail.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2002 - 14:15 #2
jr > Du har jo intet i ovennævnte script, som opretter en ny bruger..!
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. marts 2002 - 14:16 #3
iknow, det er det som i gerne må fixe. da jeg ik kan det
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2002 - 14:21 #4
Jeg vil foreslå du downloader et eller andet community på http://netcoders.dk eller på http://activedeveloper.dk og så tilføjer du dette under den del som smækker brugeren i db'en
************************
        Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
        JMail.ContentTransferEncoding = "8bit"
        JMail.Charset = "ISO-8859-1"

        JMail.Priority = 1
        JMail.ServerAddress = "websmtp.ditdomæne.dk"
        JMail.Sender = "admin@ditdomæne.dk"
    JMail.SenderName = "Admin"
        JMail.Subject = "Ny bruger oprettet"
    JMail.AddRecipient dinemail@adresse.dk
        JMail.Body = "Der er oprette en ny bruger" & vbCrLf

    JMail.Execute
    set JMail = nothing
Avatar billede denfedekat Nybegynder
25. marts 2002 - 14:23 #5
Du laver din form og sender indholdet med GET til fx. opret.asp og sætter det her ind på opret.asp
DIN FORBINDELSE

Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
    strSQL = "Select * From DINTABEL
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

      rs.AddNew
      rs("DIT KOLONNE NAVN I DB'en") = request.querystring("FELT NAVN FRA FORM")
      rs.Update
'sæt dine sessions
Session("login") = JA

rs.Close
Set rs = Nothing

Conn.Close
set Conn = Nothing
response.redirect("default.asp")
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. marts 2002 - 14:39 #6
Hmm ja, men nu er jeg ikke lige så god, så det kunne være rart hvis en af jer gad af skrive koden for hver fil. :) + af sende den db.

opretbruger/egen side, skal gerne med.
Avatar billede denfedekat Nybegynder
25. marts 2002 - 14:48 #7
siden til oprettelse af ny bruger kalder du Nybruger.asp og sætter følgende ind:
--------------------------
<form action="Nybruger.asp?submode=save" method="POST" onsubmit="" name="NyBruger">
    <div align="center"><center><table border="0" cellpadding="2" cellspacing="0" width="100%">
          <tr>
            <td align="right" width="20%"><font size="1" face="Arial">Navn:</font></td>
            <td width="80%"><font size="2" face="Arial"><input type="text" size="30" name="Navn"><font color="#FF0000">*</font></font></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="right" width="20%"><font size="1" face="Arial">Adresse:</font></td>
            <td width="80%"><font size="2" face="Arial"><input type="text" size="30" name="Adresse"></font></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="right" width="20%"><font size="1" face="Arial">Adresse2:</font></td>
            <td width="80%"><font size="2" face="Arial"><input type="text" size="30" name="Adresse2"></font></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="right" width="20%"><font size="1" face="Arial">Adresse3:</font></td>
            <td width="80%"><font size="2" face="Arial"><input type="text" size="30" name="Adresse3"></font></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="right" width="20%"><font size="1" face="Arial">Telefon:</font></td>
            <td width="80%"><font size="2" face="Arial"><input type="text" size="30" name="Telefon"></font></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="right" width="20%"><font size="1" face="Arial">Email:</font></td>
            <td width="80%"><font size="2" face="Arial"><input type="text" size="30" name="mail"><font color="#FF0000">*</font></font></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="right" width="20%"><font size="1" face="Arial">Mobil:</font></td>
            <td width="80%"><font size="2" face="Arial"><input type="text" size="30" name="Mobil"></font></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="right" width="20%"><font size="1" face="Arial">Brugernavn
              (min 8 tegn):</font></td>
            <td width="80%"><font size="2" face="Arial"><input type="text" size="30" name="brugernavn"></font><font color="#FF0000">*</font></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="right" width="20%"><font face="Arial" size="1">PassWord
              (min 8 tegn) :</font></td>
            <td width="80%"><font size="2" face="Arial"><input type="text" size="30" name="pass"></font><font color="#FF0000">*</font></td>
        </tr>
    </table>
    </center></div><p align="center"><input type="submit" name="B1" value="[ Send info ]"></p>
</form>
        </tr>
        <tr>
            <td align="right" width="20%"><font face="Arial" size="1">PassWord
              (min 8 tegn) :</font></td>
            <td width="80%"><font size="2" face="Arial"><!--webbot
              bot="Validation" B-Value-Required="TRUE" I-Minimum-Length="8" --><input type="text" size="30" name="pass"></font><font color="#FF0000">*</font></td>
        </tr>
    </table>
    </center></div><p align="center"><input type="submit" name="B1" value="[ Send info ]"></p>
</form>
<p><% if Request.QueryString("submode")="save" then

------------HER SKRIVER DU DIN FORBINDELSE-------------------

Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
    strSQL = "Select * From DIN TABEL "
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

      rs.AddNew
      rs("Navn") = Request.form("Navn")
      rs("Adresse") = Request.form("Adresse")
      rs("Adresse2") = Request.form("Adresse2")
      rs("Adresse3") = Request.form("Adresse3")
      rs("Telefon") = Request.form("Telefon")
      rs("mail") = Request.form("mail")
      rs("Mobil") = Request.form("Mobil")
      rs("pass") = Request.form("pass")
      rs("bnavn") = Request.form("brugernavn")
      rs.Update

'sæt dine sessions
Session("login") = JA

    rs.Close
    Set rs = Nothing

Conn.Close
set Conn = Nothing
response.redirect "default1.asp"
end if%>
----------------------------------
Der er et par steder hvor du skal rette det til dine egne oplysninger om db'en. Prøv det lige.
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. marts 2002 - 14:50 #8
jo oki, men jeg har ik nogen db her, kan du ik fixe en og sende til min mail.
andre@privat.tele.dk
Avatar billede denfedekat Nybegynder
25. marts 2002 - 14:56 #9
Kommmer nu...
Avatar billede denfedekat Nybegynder
25. marts 2002 - 16:12 #10
Virker det?
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. marts 2002 - 17:29 #11
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
    strSQL = "Select * From DIN TABEL "
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

er det ikke her min db skal være?
eller hvor henne af.?
Avatar billede denfedekat Nybegynder
25. marts 2002 - 17:34 #12
Nej
Her sætter du den tabel som du vil oprette brugeren I dvs.:
strSQL = "Select * From Nybruger "

DB forbindelsen sætter du lift lægere oppe. Hvor der står:
------------HER SKRIVER DU DIN FORBINDELSE-------------------
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. marts 2002 - 17:36 #13
oki nu er jeg ik så god her.
hvordan skriver jeg min db hvis den ligger i roden.?
Avatar billede denfedekat Nybegynder
25. marts 2002 - 17:39 #14
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("../mail2000.mdb")
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. marts 2002 - 18:13 #15
Jeg syntes ik der sker noget når jeg klikker på send info:
http://aklausen.dyndns.dk/andre/net-fun/test/nybruger.asp

Denfedekat>>>Har du icq eller sådan noget,? Så vi måske kunne snakke der.
Avatar billede denfedekat Nybegynder
25. marts 2002 - 18:37 #16
Det er nok fordi jeg var lige hurtig nok... I den første særning:
<form action="Nybruger.asp?submode=save" method="POST" onsubmit="" name="NyBruger">
Skriver du i stedet:
<form action="Nybruger.asp?submode=save" method="POST" onsubmit="return NyBruger" name="NyBruger">
Avatar billede denfedekat Nybegynder
25. marts 2002 - 18:38 #17
ICQ = 149844466
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. marts 2002 - 20:36 #18
Ja nu dur det der med af oprette nybruger.
http://aklausen.dyndns.dk/andre/net-fun/test/nybruger.asp

Men hvad skulle jeg skrive så der bliver sendt en mail til mig hvergang der er en som bliver oprettet.?
Avatar billede jr40 Nybegynder
25. marts 2002 - 20:44 #19
ezolu>>>Maybe du kan hjælpe med af få det email sjov ind i scriptet så det passer.?
Avatar billede jr40 Nybegynder
26. marts 2002 - 20:06 #20
?