Avatar billede dd Nybegynder
11. juni 2000 - 01:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

asp kalender

Jeg har fundet en kalender til min hp men når jeg smider den ud på nettet får jeg denne meling når jeg prøver at gå ind på kalenderen:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

/kalender/objadodb.asp, line 4

i linie 4 står der: Database.Open "kalenderdemo.mdb", "", ""
Avatar billede drean Nybegynder
11. juni 2000 - 01:27 #1
Kan du evnt vise noget mere kode, da det nok er der hvor du laver din forbindelse til databasen det går galt ??
Avatar billede roslev Nybegynder
11. juni 2000 - 01:32 #2
Det skyldes at du refererer til et DSN (Data Source Name) som ikke eksisterer på din udbyders server. Du skal derfor connecte DSN-less!

Eks:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("kalenderdemo.mdb")

Vi mig resten af din kode, så skal jeg gerne lave det om for dig...
Avatar billede dd Nybegynder
11. juni 2000 - 01:36 #3
roslev>> hvis du giver mig din mail kan jeg sende det til dig :-)
Avatar billede roslev Nybegynder
11. juni 2000 - 01:41 #4
roslev@inspire.dk
Avatar billede dd Nybegynder
11. juni 2000 - 01:45 #5
roslev>> jeg har prøvet at sætte det ind du skrev det vriker også meget fint nu kommer den ud og siger:Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: ''

/kalender/kalender.asp, line 14

I linie 14 i kalender.asp står der:
SET Resul = database.execute(SQL)
Avatar billede roslev Nybegynder
11. juni 2000 - 01:59 #6
Jeg går ud fra at det er "ASP Event-Kalender" fra Netcoders.dk du har hentet...jeg omskriver den lige til DSN-less...
Avatar billede roslev Nybegynder
11. juni 2000 - 02:03 #7
Okay, nu virker den:
Filen Objadodb.asp skal se således ud:
<%
Dim Database
Set Database = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Database.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("kalenderdemo.mdb")
%>
Avatar billede dd Nybegynder
11. juni 2000 - 02:05 #8
roslev >> ja det er det *sss*
Avatar billede dd Nybegynder
11. juni 2000 - 02:08 #9
tak for hjælpen Roslev og kviter med de fortjente point *sss*

Go pinse til alle :-)