Avatar billede zephyrus Nybegynder
24. marts 2002 - 23:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Apache server og CGI

Jeg har installeret en Apache Server på en Win98 og vil nu kører nogle CGI scripts.

Jeg har installeret mine scripts i cgi-bin biblioteket som anvist i dok'en.
Scriptslias er også angivet til at være cgi-bin og biblioteket er det korrekte.

Jeg har et domain med følgende host:
http://holgerdanske.firopa.dk

Jeg angiver min FORM til at kalde http://holgerdanske.firopa.dk/cgi-bin/FormMail.pl

men følgende fejl opstår:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, admin@firopa.dk and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.20 Server at holgerdanske.firopa.dk Port 80

HVAD ER DER GALT ?????????
Avatar billede sukos Juniormester
24. marts 2002 - 23:27 #1
Du har jo ikke cgi-bin liggende under htdocs!
Avatar billede sukos Juniormester
24. marts 2002 - 23:28 #2
Men altså før htdocs

Stien skal ændres
Avatar billede zephyrus Nybegynder
24. marts 2002 - 23:29 #3
til hvad...

cgi-bin er jo ikke en sti men et alias
Avatar billede sukos Juniormester
24. marts 2002 - 23:32 #4
Ja, jeg sidder lige og kikker i min conf, har aldrig rodet med cgi.
Avatar billede zephyrus Nybegynder
24. marts 2002 - 23:34 #5
Ideen i at have et ScriptAlias må vel være at man skal kunne have selve cgi-bin biblioteket liggende hvor som helst. Og ikke nødvendigvis under htdocs
Avatar billede sukos Juniormester
24. marts 2002 - 23:34 #6
Er der ikke noget med at man i hvert script starter med at angi stien til mappen? (shebang)?
Avatar billede zephyrus Nybegynder
24. marts 2002 - 23:38 #7
Ikke helt forstået ??
Avatar billede sukos Juniormester
24. marts 2002 - 23:39 #8
Ja, du må sgu undskylde jeg kommenterer noget jeg ikke ved en disse om, men fejlmeddelsen er lig med at apache ikke finder den efterspurgte fil.
Men det er du jo klar over! :o)
Avatar billede sukos Juniormester
24. marts 2002 - 23:40 #9
"Ikke helt forstået" :

Apache parses all CGI scripts for the shebang line by default.
# This comment line, the first line of the script, consists of the symbols
# pound (#) and exclamation (!) followed by the path of the program that
# can execute this specific script.  For a perl script, with perl.exe in
# the C:\Program Files\Perl directory, the shebang line should be:

  #!c:/program files/perl/perl
Avatar billede zephyrus Nybegynder
24. marts 2002 - 23:43 #10
Ja, men det er ok....man skal jo finde frem til problemet på en eller anden måde...

Men sådan som jeg ser det så HAR jeg angivet hele stien til scriptbiblioteket, eftersom der er et scriptalias.

Men der er nok noget jeg har overset.
Avatar billede sukos Juniormester
24. marts 2002 - 23:51 #11
hvad har du skrevet i din conf?
Avatar billede zephyrus Nybegynder
24. marts 2002 - 23:55 #12
Omkring CGI har jeg ikke lavet ændringer da det ser ud til at alt er sat til aktivere CGI som standard.

Så den har alt omkring CGI og Script stående som da Apache blev installeret.
Avatar billede zephyrus Nybegynder
04. juli 2005 - 17:20 #13
Jeg lukker denne