Avatar billede herbert Nybegynder
10. juni 2000 - 14:56 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

tæller reset ved midnat!

Jeg har en tæller, der tæller timer,minutter og sekunder. Den skal resette ved midnat, men hvordan laver jeg det??
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
10. juni 2000 - 16:00 #1
hmmmmmmmmm .... prøv :

If time(eller hvad din viabel hedder) = "00-00-00" then tæller = 0
Avatar billede herbert Nybegynder
10. juni 2000 - 17:22 #2
Ja, men så skal tælleren jo køre døgnet rundt! Det er jo kun 00:00:00 én gang i døgnet!

PRØV IGEN!
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
10. juni 2000 - 17:30 #3
Hvad hvis han bruger (date) kan han bare aflæse fra (date) hver gang han starter programmet det er ikke noget problem......

- Frederik_01
Avatar billede snowball Novice
10. juni 2000 - 18:24 #4
I hvilken forbindelse bruges din tæller og hvad tæller den mere præcist (altså T, M, S i forhold til hvad?!) ???

Snowball
Avatar billede herbert Nybegynder
10. juni 2000 - 18:31 #5
I forhold til online tid
Avatar billede drean Nybegynder
10. juni 2000 - 19:24 #6
Hvis programmet bliver lukket og åbnet hele tiden, kan du så ikke gemme datoen ?? den skifter jo ved midnat, og hvis det er en ny dato, nulstiller tælleren ??
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
10. juni 2000 - 20:27 #7
Jo, man kan godt gemme datoen i en txt-fil. Men han bruger kun timer så det tror jeg ikke han skal bruge = )

- Frederik_01

P.S. Det ved du godt....du kan jo VB 6 siden du kan lave ASP.

P.P.S. Fed side...
Avatar billede drean Nybegynder
11. juni 2000 - 01:25 #8
Forstår ikke helt, er det du efterlyser ikke en nem måde at se på om en ny dag er begyndt ?? En ny dag starter jo ved midnat.
Avatar billede herbert Nybegynder
11. juni 2000 - 10:36 #9
drean> Jo lige præcis! og jeg tror også jeg har fundet en metode.. Ellers vender jeg tilbage
Avatar billede drean Nybegynder
11. juni 2000 - 10:54 #10
ok...ville bare sige at hvis du gemmer datoen i en text fil, og hver gang programmet starter, checker du om det er en ny dag som er begyndt, derved finder du ud af om det har været midnat...
Selvfølgelig ikke så godt hvis programmet er i brug ved midnat :)
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
11. juni 2000 - 11:01 #11
Hey jeg er kun 12 jeg er ikke Pro. Programør i Visual Basic 6.0 Pro.

- Frederik_01
Avatar billede drean Nybegynder
11. juni 2000 - 11:03 #12
Hvad har det at gøre med at være pro ???  :-)
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
11. juni 2000 - 11:06 #13
Jeg  mener jeg er Nybegynder i VB 6.0 jeg har kun Programeret i VB i 2 måneder kig selv i "mine programmer" på min Hjemmeside....

- Frederik_01
Avatar billede drean Nybegynder
11. juni 2000 - 11:10 #14
OK...men det kunne være du skulle ligge de filer op på idn hjemmeside som der påkræves når man kører programmerne, jeg har nemlig ikke installeter VB6.0 på min computer herhjemme, tror det var nogle OCX filer den gerne ville bruge :)

Har du så fundet en løsning ??
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
11. juni 2000 - 11:14 #15
Du skal bare bruge nogle Dll-Filer men du har ret dem skal jeg lige ligge til Download en Dag... eller ogaså kan jeg bare lave programmerne så alle kan bruge dem.

- Frederik_01
Avatar billede drean Nybegynder
11. juni 2000 - 11:18 #16
Hmm....lige en ting..

er frederik_01 = herbert ????
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
11. juni 2000 - 11:19 #17
Herbert> Giv lige lidt flere oplysninger omkring din tæller....

- Frederik_01
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
11. juni 2000 - 11:22 #18
Nope jeg mente:

til Herbert
Avatar billede herbert Nybegynder
11. juni 2000 - 11:47 #19
Problemet er simpelt:
En tæller, der tæller 1 2 3 4 5 6 ...
og ved midnat skal den skifte til 0 og så tælle videre 1 2 3 4 5 6 ...

Løsningen forekommer mig ik så simpel!
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
11. juni 2000 - 11:59 #20
?????? tjaaaa.....du kan jo lave en knap der hedder stop og så gemmer den datoen i en textfil og så når du tænder computeren kan du sige at den skal finde ud af hvor mange sekunder der er gået siden midnat for 60 er jo et minut og 60 minutter er en time og så kan den jo regne ud hvor mange sekunder der er gået ved at læste fra txtfilen... og så sætte din tæller til det den har regnet ud og så tælle viddere.. men så skal du også have en start knap som så regner det ud.. og tæller viddere

Hilsen Frederik_01
Avatar billede grunken Nybegynder
11. juni 2000 - 17:19 #21
sådan ville jeg lave det i asp!

If date() = rs("dato") And Time(variabel) <> 00-00-00 Then

Din tæller kode Kode

End IF

If date() <> rs("dato") Or Time = 00-00-00

lav en dimse der opdaterer tekstfilen

End If

-Grunken

Du kan jo bare skrive det aktuelle tidspunkt i filen, og lave udregning derfra.
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
11. juni 2000 - 17:26 #22
Det er Visual Basic vi taler om...

- Frederik_01
Avatar billede grunken Nybegynder
11. juni 2000 - 21:00 #23
hmm, nævn mig ligr forskellen
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
11. juni 2000 - 21:30 #24
hmmmm du kan jo Visual Basic så hvorfor skriver du ikke koden i det ????????

- Frederik_01
Avatar billede herbert Nybegynder
14. juni 2000 - 16:38 #25
Jeg har selv løst problemet nu!

Så kan I jo selv vælge om i vil fortsætte jeres ASP diskussion..