Avatar billede keffy Nybegynder
24. marts 2002 - 14:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjernes en dato ud af flere datoer?

Jeg har ud fra min hjemmeside lavet et system (på php & mysql)
hvor dag/måned/år/da da = dag, af=aften og na=nat dvs der under dato i
mysql (tekst) kan stå f.eks 070302da 080302da 120302af 150302da 240302da.
Hvem kender et
system der bare kan slette et af dem?

mysql_query("select * FROM users WHERE dato LIKE '$dato' AND sms LIKE
'$sms'");

mysql_query("update users set dato like '$dato' AND sms LIKE '$sms'")
or die(mysql_error());

kan jeg fjerne alle undtagen den jeg holder igen, men hvordan kan man det
modsatte, dvs udtage f.eks 080302da? Så f.eks en sportsbane er booket på dette tidspunkt og står så ikke tilrådigheder.

Jeg har prøvet diverse foreslag som "str_replace()" , DELETE FROM <tabel>
WHERE <kolonne> = '<detduvilslette>,'
updat eller bare delete. Det med replace, ville jeg måske gerne have
forklaret nærmere. Indtil videre er det ikke
lykkedes mig at finde løsningen. Findes der en anden løsning, måske en
tredje?
Hvem kender koden?
Findes der andre løsninger?
Har tidliger skrevet uden resultat, men håber at jeg udtrykker mig
tydligere.
Mange hilsner Kenneth

Avatar billede mortenfn Nybegynder
24. marts 2002 - 17:24 #1
mysql_query("DELETE FROM adresser WHERE navn='$navn'");

http://www.thorsnet.dk/index.php?dok=mysql5
Avatar billede keffy Nybegynder
24. marts 2002 - 22:25 #2
Hej Morten
Den har jeg prøvet mange gange uden held. I databasen er det under dato (text) jeg har sat ind flere dato'er( som nævnt foroven), som enkeltvis skal kunne slettes, når de er booket. Den
<html>
<body bgcolor="#E6E6FF">
<?

if(!$daton)

{

echo "<html><body>";

echo "Fjern dato<td><form method=\"POST\" action=" .$PHP_SELF. ">\n";

echo"<input type=\"text\" name=\"dato\" value=\" \">\n<td><br>";
echo "<td>hvor sms nr";

echo"<input type=\"text\" name=\"sms\" value=\" \">\n";

echo "<br><input type=\"submit\" value=\"Fjern dato\">\n</td>";

echo "</form></body></html>\n";

}

else

{
$database = mysql_connect("localhost", "", "");
if (!$database) die ('Kunne ikke forbinde til databasen');
mysql_select_db("bane");

mysql_query("select id FROM users WHERE sms LIKE '$sms' AND dato NOT LIKE '$daton'");

mysql_query("delete from users WHERE dato  LIKE '$dato'")

or die(mysql_error());

echo "Bane er jeres d." $dato.;

}
?>
</html>
Avatar billede mortenfn Nybegynder
24. marts 2002 - 22:37 #3
din if virker ad ikke

if(!$daton){

skal det ikke være

if(!$dato){
Avatar billede mortenfn Nybegynder
24. marts 2002 - 22:39 #4
der er flere andre ting men det ved du nok

<html>
<body bgcolor="#E6E6FF">
<?
if(!$dato){
echo "Fjern dato<td><form method=\"POST\" action=" .$PHP_SELF. ">
      <input type=\"text\" name=\"dato\" value=\" \"><td><br>
      <td>hvor sms nr
      <input type=\"text\" name=\"sms\" value=\" \">
      <br><input type=\"submit\" value=\"Fjern dato\"></td>
      </form></body></html>
";
}

else

{
mysql_connect("local","root","")or die ('Kunne ikke forbinde til databasen');
mysql_select_db("bane");

mysql_query("select id FROM users WHERE sms='$sms' AND dato NOT LIKE '$daton'");
mysql_query("delete from users WHERE dato = '$dato'");

echo "Bane er jeres d. $dato";

}
?>
</html>
Avatar billede mortenfn Nybegynder
24. marts 2002 - 22:43 #5
det kan være du kan bruge noget i dette booking-system

http://www.thorsnet.dk/?side=download
Avatar billede keffy Nybegynder
26. marts 2002 - 12:02 #6
Hej Morten
Øv, den virkede desværre ikke hjemme hos mig. Kan du få det til at virke?
Under bane dato (text) står der, 070302da 080302da 090302ef mm og jeg vil bare slette en af dem, f.eks. 080302da uden det går ud over de to andre. Intet har virket, men jeg  bliver ved. Jeg er begyndt andre tænke på andre muligheder.
Ellers ros til din hjemmeside, den er interesant.
Hilsen
Kenneth
Avatar billede mortenfn Nybegynder
26. marts 2002 - 16:25 #7
nu kommer det totalt dumt spørgsmål - i øvrigt tak for rosen - du har vel ikke endret i dine rettigheden på DB, således at du ikke kan delete - vel?

kan du ikke maile mig hele dit script på morten@thorsnet.dk

- og så noget helt andet du skal have ½ delen af point tilbage
Avatar billede keffy Nybegynder
26. marts 2002 - 17:25 #8
Problemet ewr at den delete det hele, fremfor det jeg egenlig vil slette. Ellers er dette hele scriptet, men jeg vil se på databasen og se, om der er ændret noget.
Avatar billede keffy Nybegynder
27. marts 2002 - 02:58 #9
Jeg for hurtig med points'ne, hvor i DB, skal jeg kigge for at se om jeg har lavet noget forkert?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
28. marts 2002 - 14:21 #10
min stofa er nede hele tiden jeg skal nok hjælpe
Avatar billede mortenfn Nybegynder
28. marts 2002 - 14:25 #11
bruger opsætninger er i DB mysql