Avatar billede solo20 Nybegynder
24. marts 2002 - 11:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Større skrift og <hr> mellem indlæggene

Hejsa..

Jeg har en tagwall, hvor jeg gerne vil have skriftstørrelsen til at være 2 over hele sitet, og imellem indlæggene skal der være <hr>, så man kan finde rundt i indlæggene..

Her er koden:

<%  Function WriteToDB(nickname, message, fontcolor, fontface, ip)
      Const adOpenKeyset = 1
      Const adLockOptimistic = 3
      Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      Conn.Open "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("access.mdb") & ";UID=;PWD=;"
        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
        strSQL = "Select * From messages"
        rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
          rs.AddNew
            rs("nickname") = nickname
            rs("message") = message
            rs("fontcolor") = fontcolor
            rs("fontface") = fontface
            rs("ip") = ip
          rs.Update
        rs.Close
        Set rs = Nothing
      Conn.Close
      Set Conn = Nothing
    End Function

    Response.Buffer = True
    mode = Request("mode")  %>
<head>
<title>Clan [CTD]</title>
<style>
<!--
a:link {color:#000000; text-decoration:none}
a:visited {color:#000000; text-decoration:none}
a:hover {color:#000000; text-decoration:underline}
-->
</style>
<script language="JavaScript">
<!--
var adminloaded = 0;
function AdminWindow(nick)
{
  if (adminloaded == 0)
  {
    if (nick == "webmaster")
    {
      window.open("admin.asp", "_blank", "width=600, height=100, status=no, locationbar=no, menubar=no");
      adminloaded = 1;
    }
//-->
</script>
</head>
<%  If mode = "write" Then
      nickname = Trim(Request.Form("nickname"))
      message = Trim(Request.Form("message"))
      If nickname = "" Then
        error1 = "[ Du skal skrive et navn ]"
      Else
        If left(LCase(nickname), 3) = "adm" Then
          error1 = "[ Du kan ikke hedde " & nickname & " ]"
        ElseIf left(LCase(nickname), 9) = "webmaster" Then
          error1 = "[ Du kan ikke hedde " & nickname & " ]"
        End if
      End If
      If message = "" Then
        error2 = "[ Du SKAL skrive en besked ]"
      End If
      If error1 = "" And error2 = "" Then
        Call WriteToDB(nickname, message, Request.Form("fontcolor"), Request.Form("fontface"), Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR"))
        Response.Redirect("default.asp")
      End If
%>
<body bgcolor="#9CA8B4" onLoad="guestbook.nickname.focus()">
<div align="center">
  <center>
<table border="0" width="700" cellspacing="0" bgcolor="#919191" cellpadding="0">
                <tr>
                  <td width="100%" style="border-style: solid; border-width: 1" bordercolor="#000000" bgcolor="#808080">
                    <p align="center"><b><font size="2" color="#EEEEEE" face="Verdana">Clan
                    [CTD] tagwall&nbsp;</font></b></p>
                  </td>
                </tr>
                <form action="default.asp?mode=write" method="post" name="guestbook">
                <tr>
                  <td width="100%" style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1" bordercolor="#000000"><table border="0"
    cellspacing="0" width="100%" height="1" cellpadding="0">
        <tr>
            <td width="100%" height="1" bordercolor="#000000">
              <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" height="73" bgcolor="#919191">
                <tr>
                  <td width="400" height="13" colspan="2">
                    <p align="left"></p>
                  </td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width="80" height="18">
                    <p align="center"><font face="Verdana" size="2" color="#000000">Nickname:</font></td>
                <td width="300" height="18"><font face="Verdana" size="2"><font color="#000000"><INPUT TYPE="text" NAME="nickname" value="<%=nickname%>" class="css" size="16" style="background-color: #9CA8B4; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000" maxlength="30" OnKeyUp="AdminWindow(this.value)"></font> <font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF"><%=error1%></font></font></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width="80" height="25">
                    <p align="center"><font face="Verdana" size="2" color="#000000">Besked:</font></td>
                <td width="200" height="25"><font face="Verdana" size="2"><font color="#000000">
            <INPUT TYPE="text" NAME="message" value="<%=message%>" class="css" size="59" style="background-color: #9CA8B4; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000" maxlength="250"></font> <font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF"><%=error2%></font></font></td>
                </tr>
              </table>
              <table border="0" width="696" cellspacing="0" cellpadding="0">
                <tr>
                  <td width="123" bgcolor="#919191">
                    <p align="center"></td>
                  <td width="563" bgcolor="#919191">
                    <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
                      <tr>
                        <td width="100%" align="left">
                          <b>
                          <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
                            <tr>
                              <td>
<font face="Verdana" size="2">
<b>
<font font color="#EEEEEE"><input type="submit" name="submit" value="Skriv..." class="css" style="background-color: #9CA8B4; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000"><input type="button" name="Opdater" class="css" style="background-color: #9CA8B4; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1 solid #000000" onClick="self.location.href='default.asp'" value="Opdater..."></font></b><font face="Verdana" font size="2" color="#EEEEEE"></form></font></font></td>
                            </tr>
                          </table>
                          </b></td>
                      </tr>
                    </table>
                  </td>
                  <td width="4" bgcolor="#919191">
                    <p align="center"></td>
                </tr>
              </table>
            </td>
        </tr>
    </table>
    <%
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("access.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN
strSQL = "SELECT COUNT(id) AS Antal FROM messages"
Set CountRs = myConn.execute(strSQL)
SQL = "SELECT * FROM messages order by id desc"
Set Rs = myConn.Execute(SQL)
%>
      <div align="center">
        <table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" height="1">
          <tr><td style="border-top-style: solid; border-top-width: 1; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1" bordercolor="#000000" bgcolor="#808080" height="1"><p align="center"><font face="Verdana" size="2" color="#EEEEEE">Der er
              <% response.write CountRs("Antal") %> beskeder i tagwallen..</font></td></tr></table>
      </div>
<%
do while not Rs.eof
%>
      <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td width="100%" bordercolor="#000000">
            <div align="center">
            <table border="0" width="100%" cellspacing="0">
              <tr>
                <td width="100%" bordercolor="#000000" bgcolor="#EEEEEE"><font face="Verdana" size="2"><b><font color="#000000"><%=server.HTMLencode(rs("nickname"))%>:</font></b><font face="Verdana" size="1" color="<%=rs("fontcolor")%>">&nbsp;<%=server.HTMLencode(rs("message"))%></font></font></td>
              </tr>
                    <%
rs.MoveNext
Loop
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>
              <tr>
                <td width="100%" bordercolor="#000000" bgcolor="#808080" style="border-top-style: solid; border-top-width: 1">
                  <p align="center"><font face="Verdana" size="2"><font color="#EEEEEE">Du kan højest skrive</font><font color="FFFFFF" size="1"> 600 tegn
              </font></font></td>              </tr>
            </table>
            </div>
            </td>
        </tr>
      </table>
  </center>
</div>
<p align="center"><font size="2" face="Verdana">Tagwallen er på sin egen side,
da jeg ikke kunne få den ind i det andet design!<br>
<br>
For at komme tilbage til forsiden, <a href="http://ClanCTD.yum.dk">klik her</a></font></p>
Avatar billede solo20 Nybegynder
24. marts 2002 - 12:05 #1
HALLO
Avatar billede coltau Juniormester
24. marts 2002 - 13:59 #2
Selv Hallo.

Alle de steder der står <font size="?" skal ?-tegnet ændres til 2. Selvfølgelig kun de steder du ønsker.

Og så skal <hr> puttes ind umiddelbart før rs.MoveNext

              </tr>
              <tr><td><hr></td></tr>
                    <%
rs.MoveNext
Loop