Avatar billede flashit Nybegynder
09. juni 2000 - 23:07 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Tab i asp

Kan man få asp til at forstå tap i en indsat tekst?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juni 2000 - 23:47 #1
Hvordan forstå TAB's i en indsat tekst ??
Avatar billede flashit Nybegynder
10. juni 2000 - 00:21 #2
Ok.
Hvis jeg "klipper" en tekst stump ud fra word, hvor der er brugt tab til at kave kolonder med.

ligesom:

as    asas      asas      asas
as    asas      asaa      asas
as    asas      asas      asas

Avatar billede stingbat Nybegynder
10. juni 2000 - 00:35 #3
ASP kan forstå tabs, hvis man bruger vbTab. Hvis du vil have alle tabs erstattet med 4 mellemrum skal du gøre følgende:
NyTekst = Replace(TekstMedTabs, vbTab, "    ")

Eller blot fjerne dem og lave kommaer i mellem:
NyTekst = Replace(TekstMedTabs, vbTab, ",")

// Stingbat
Avatar billede stingbat Nybegynder
10. juni 2000 - 00:35 #4
Hvis det ikke var det du tænkte på, så prøv at uddybe hvad der skal ske med de tabs..!
Avatar billede flashit Nybegynder
10. juni 2000 - 03:03 #5
Jeg prøver igen.

Her er en tekst:

as    s    sadfsad    gf
zd<z  dsd  ssdfdsf    <dsf<fd
a    rh  dsf        dffd

Er dette muligt??

Det vil sige at asp skal kunne forstå at TAB rykker teksten hen til et sted som er forud defineret.

Måske skal jeg kalde det for kolonner via TAB.!?
Første bugtekst skal derfor stå under Første bugstav i næste "kolonner "
Avatar billede flashit Nybegynder
10. juni 2000 - 03:04 #6
Jeg kan se at eksperten heller ikke kan forstå det, det er ptæcis der som er problemet.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. juni 2000 - 11:35 #7
Er det fra et database udtræk ?? Hvis det er kan du vel opbygge en tabel istedet. Der kan du jo lave det samme.
Avatar billede flashit Nybegynder
10. juni 2000 - 12:33 #8
Nej, det er ikke fra en database.

Det er ligesom en gæstebog, man skriver hvad man har lyst til, og jeg vil gerne have at folk kan lave kollonner i teksten med tab.
Avatar billede 13th-fox Nybegynder
12. juni 2000 - 00:38 #9
Så vidt jeg husker har jeg læst i en bog hvor der stod at dette desværre ikke var muligt. Brugerne skal selv lave mellemrum med spacetasten :( Beklager.
Avatar billede sone Nybegynder
13. juni 2000 - 11:12 #10
Det er jo ikke ASP der skal forstå TAB men HTML. ASP behandler jo kun tekst osv. (incl. TAB), men det er browseren der skal vise outputtet (som jo skal være HTML).

Hvis du skal have kolonner i HTML, skal du lave en tabel.
Avatar billede flashit Nybegynder
13. juni 2000 - 11:43 #11
Tak, skal i have.

Men jeg kan desvære ikke bruge der til noget.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. juni 2000 - 14:58 #12
Hvorfor ikke ?? Så forklar dog dit problem ordentlig så man forstår det. Vi har åbenbart ikke forstået dig korrekt siden du ikke kan bruge det til noget.