Avatar billede chrlyck Nybegynder
23. marts 2002 - 19:28 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Nero 5578

Hej alle! Jeg har en lille problem med installation af Nero.

Når jeg kører installationsfilen siger den "Please wait while decompressing installation files to:
c:\windows\temp\xxxxxxxx.tmp" (x er selvfølgelig forskellig hver gang jeg kører installationen)

Normalt skal den jo så bare pakke filerne ud i det bibliotek, men den bliver stående ved 0% i en evighed og når den er færdig med det siger den "Disk space required for the installation (30153764 bytes) exceeds available disk space" Problemet er jo så at 30153764 bytes svarer til cirka 30 mb og at der er omkring 2 gb fri, så hvad er det lige der er galt? PC'en kører win95.

Jeg har prøvet at installere på den bærbare (der kører med ME) og det fungerer fint, men nu kan brænderen ikke sættes i en bærbar sååå... :(

Håber der er nogen der kan hjælpe...
/Chr.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2002 - 19:35 #1
Tror du ikke programmet ikke kan køre under Windows 95?
Avatar billede chrlyck Nybegynder
23. marts 2002 - 19:36 #2
Har tjekket, på hjemmesiden står der at det godt kan køre med win95. Der står endda også at de først lige er stoppet med win 3.1...
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2002 - 19:37 #3
Ok, så fatter jeg det ikke.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2002 - 23:05 #5
Forsøg vær..
Avatar billede staticj Nybegynder
03. april 2002 - 13:00 #6
hvis du har norten utilities installeret så tjek om Norton protected recycle bin er aktiv. Dette ierreterende lille program gemmer filer så du ikke kan se dem i skraldespand men windows rapporterer pladsen son fri. Er det ikke de ved jeg ikke hvad det er.
Avatar billede chrlyck Nybegynder
03. april 2002 - 15:04 #7
Okay alle, jeg har selv fundet ud af hvad problemet var. I virkeligheden kræver Nero 5578 at man har win95OSR2, altså den nyeste win95. De siger de bare ikke, de regner simpelthen med at man ved at når den siger sådan en fejl og det så ikke passer at det er en mulighed at den ikke kan finde det den parameter der hedder "diskfreespace" (nej, ikke omvendt) i éns kernel32.dll. Det var nemlig først en måde at tjekke diskplads på som de indførte i win95OSR2. Det burde jeg måske have vidst... Eller hvad?

Anyway så skal jeg gå helt tilbage til nero 4.0 før at det kan køre så jeg har installeret win98 på maskinen nu.
Men når jeg nu selv har fundet løsningen går jeg ikke ud fra at der er nogen der har ondt i røven over at jeg tager mine point igen? *Min gavmildhed giver nok også nogle af jer lidt points for jeres hjælp alligevel*