Avatar billede janegil Nybegynder
23. marts 2002 - 13:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan sette en verdi for xsl:param-elementet i Microsoft.xmldom

Hvordan sette en verdi for xsl:param-elementet ved Microsoft.xmldom-tranformasjon? (IE6)

Jeg har bruk for å sette verdien av et xsl:param-element i prisliste.xsl i følgende kode, hvordan gjør jeg dét?

var source = new ActiveXObject("Microsoft.xmldom");
source.load("prisliste.xml");
var style = new ActiveXObject("Microsoft.xmldom");
style.load("prisliste.xsl");
var result = source.transformNode(style.documentElement);
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 15:48 #1
Uuuhhh den er træls...

Det kræver at man laver et "FreeThreadedDOMDocument" objekt til stylesheet'et, herefter laver man et "XSLTemplate" objekt, hvis ".stylesheet" property sættes til at pege på det loadede stylesheet.
Herefter kalder du XSLTemplate-objektets ".createProcessor()", som returnerer et "XSLProcessor" objekt......... Phew! - still with me?

Dette objekt har en .addParameter() method, som tager navnet på en stylesheet parameter, og en værdi. Den kaldes bare for hver parameter der skal have en værdi - desuden sættes ".input" property'en til det "DOMDocument" objekt der skal processeres, og tilsidst kaldes ".transform()", der returnerer resultatet af transformationen!!!

Hvis du bruger ASP, så check http://www.greystate.dk/xmlobject/ for et smart objekt der håndterer ovenstående.

/CS
Avatar billede janegil Nybegynder
17. januar 2003 - 13:04 #2
Det svaret lyder nesten som "nei, det går ikke", men det er jo også et svar!