Avatar billede akdk Nybegynder
23. marts 2002 - 10:06 Der er 12 kommentarer

Popup vindue

Lidt javascript for dummies. Jeg er ved at rode med nedenstående popup-funktion:

function open_window(side)
  {
window.open(side, null, "height=380, width=750, toolbar=no, resizable=no, status=no, directories=no, location=no, menubar=no, titlebar=no, fullscreen=no");
  }

Er der en smart måde, hvorpå jeg kan slå de grimme Windows-standard rammer og bars fra i mit popup-vindue?

Jeg synes ikke, det der står i scriptet pt. virker...

Mange tak for hjælpen

/Anders
Avatar billede akdk Nybegynder
23. marts 2002 - 10:07 #1
Kan jeg forresten også styre placeringen af mit vindue? Og hvordan?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. marts 2002 - 10:08 #2
Hvis du vil af med rammer osv. så kig på www.microbians.com - der finder du et "crohmeless window"
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. marts 2002 - 10:09 #3
Skal du ikke rette resizable=no til resizeable=no?

/per
Avatar billede cdc Novice
23. marts 2002 - 10:10 #4
kan man bruge cromeless i NE ?, unskyld jeg spammer

/cdc
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. marts 2002 - 10:11 #5
Nej ikke i NS, der ser du blot et alm. popup istedet.
Avatar billede akdk Nybegynder
23. marts 2002 - 10:13 #6
Per,

Jo, det skal jeg i hvert fald. Tak.
Avatar billede cdc Novice
23. marts 2002 - 10:14 #7
tanx....pelkjaer
Avatar billede akdk Nybegynder
23. marts 2002 - 10:14 #8
Pelkjaer,

Ja, jeg kender godt Chromeless, men jeg søgte bare en simpel java-funktion i stedet for den.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. marts 2002 - 10:15 #9
Ja det finder du vidst ikke. (du mener sikkert javascript :o) )
Avatar billede cdc Novice
23. marts 2002 - 10:24 #10
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2002 - 10:28 #11
hvis ikke chromeless kan bruges er der ikke de helt store og vilde muligheder inden for almindelig kode - alle muligheder kan ses her hvor der også er en popup-builder;

http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=275

men disse almindelig vinduer består jo af lige så almindelig javascript som fx chromeless-vinduerne fra microbians - så er det kun ens lyst til eksperimentering der sætter grænserne for hvad man vil og kan gøre ved dem - to eks;

www.soze.dk/nimrod
www.soze.dk/test
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. marts 2002 - 10:29 #12
nej cromeless kan ikke laves i NS (der er slet ingen 'fullscreen' attrubut der.

undgå blanktegn i din features liste. dvs
  "height=380, width=750, toolbar=no, ...
bør være
  "height=380,width=750,toolbar=no,...

placering styre med top og left i NS og med
screenx og screeny i IE:

  if ( document.all ) { // IE
    var pos = "screenX="+xpos+",screenY="+ypos;
  } else { // standard (nyere IE forstår begge)
    var pos = "left="+xpos+",top="+ypos;
  };

og din feature liste bliver så:
  pos+",height=380,width=750,toolbar=no,...

mvh JakobA