Avatar billede Trine Nybegynder
22. marts 2002 - 23:54 Der er 87 kommentarer og
4 løsninger

Kan ikke komme af med dum driverfejl

Jeg har sådan en "makker" jeg gerne vil af med, som dukker op hver gang jeg starter computeren:
http://misskat.dk/xp/winoncd.gif

Jeg installerede winOnCd version 3.7, hvilket viste sig, ikke var lykken for XP. Så afinstallerede jeg det igen, for at bruge Nero i stedet for. Jeg slettede også filer + mappe som afinstallationen ikke selv kunne fjerne. Men hver gang jeg starter computeren, dukker den trælse fejl op.

Fejlbeskeden siger:(lidt lang besked)

CD Recording Software
Roxio, Inc.

--------------------------------------------------------------------------------

Issue Description:

A CD-recording driver is installed that might cause stability problems, including problems shutting down and problems using a CD/DVD drive. This driver will be disabled.
This driver might have been installed by Easy CD Creator, Windows Media Player or RealJukebox. You might not be able to record CDs until you obtain compatible drivers.

Roxio, Inc. provides an update for Easy CD Creator users at the Easy CD Creator Updates Web site.

For Windows Media Player users, see the Microsoft Web site at http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/windowsxp/roxio.asp.

For RealJukebox users, see the RealNetworks Web site at http://switchboard.real.com/rj2/?cd=xpfix.

Contact Information:

Roxio Support Web site (English): http://www.roxio.com/support
Roxio Support Web site (Japan): http://www.roxio.co.jp/support
Telephone: (408) 945-8600 (North America only)
--------------------------------------------------------------------------------
Note:This information is subject to change.
Last Updated: Friday, November 9, 2001
© 2001 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of use.

Hvad gør jeg for at komme af med den. Skal jeg afinstallere mediaplayer? Hvis ja, hvordan? Ligger der noget "snask" jeg ikke har fået fjernet ordentlig? Eller skal jeg virkelig formatere for at komme af med endnu en af XP's svagheder?

Svar der løser mit problem, får 150 points.

Kun seriøse bud på problemløsninger modtages, tak.

Trine / Misskat
Avatar billede kapla Nybegynder
23. marts 2002 - 00:00 #1
http://www.roxio.com/en/support/ecdc/xpup.jhtml

Hent "xp_safe.exe" og se om det hjælper.
Avatar billede kapla Nybegynder
23. marts 2002 - 00:02 #2
Avatar billede Trine Nybegynder
23. marts 2002 - 00:04 #3
Jamen jeg HAR jo afinstalleret programmet!!!
Avatar billede Trine Nybegynder
23. marts 2002 - 00:08 #4
Og brænderen virker fint nok, ikke det der er problemet. Bare irriterende at den grimme talebobbel popper op hver evig eneste gang jeg starter computeren.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2002 - 00:45 #5
Prøv at søge i registreringsdatabasen efter winoncd og slet alle henvisninger.
Avatar billede blackie Nybegynder
23. marts 2002 - 01:17 #6
Start->Kør-> skriv regedit tryk enter, under fanebladet rediger, ned på søg og skriv enten roxio eller winoncd og se om der er spor efter disse i din registreringsdatabase.
Avatar billede Trine Nybegynder
25. marts 2002 - 09:39 #7
Blackie: Undskyld jeg først skriver nu...Jeg prøvede det du skrev, og der var et spor som jeg slettede. Men det hjalp ikke. Det er det der kommer i højre side der skal slettes ikke?
Avatar billede Trine Nybegynder
28. marts 2002 - 09:30 #8
Ikke nogen der kan hjælpe?
Avatar billede bruno25 Nybegynder
29. marts 2002 - 18:50 #9
Nej, du skal også slette det i venstre side hvor der står roxio eller WinOnCD
Avatar billede Trine Nybegynder
29. marts 2002 - 21:53 #10
Her er det billede jeg får når jeg søger efter "winoncd":
http://misskat.dk/xp/regedit.gif

Det kan da ikke passe, at jeg skal slette ALT hvad der står til venstre? Eller hva'?

Hjææælp.
Avatar billede Trine Nybegynder
29. marts 2002 - 21:56 #11
Du må lige give mig en bedre guide til, hvordan jeg skal gøre, for jeg er overhovedet ikke bekendt med det.
Avatar billede blackie Nybegynder
29. marts 2002 - 22:30 #12
Du sletter alle de mapper som hedder roxio eller winoncd.
Avatar billede bruno25 Nybegynder
29. marts 2002 - 23:12 #13
Du højreklikker på de mapper der hedder enten roxio eller winoncd i venstre side og så siger du slet og når du har taget dem alle - genstarter du pc'en og så skulle det gerne være i orden.
Avatar billede bruno25 Nybegynder
29. marts 2002 - 23:13 #14
Det skal være hoved-mapperne og ikke under-mapperne
Avatar billede blackie Nybegynder
29. marts 2002 - 23:24 #15
bruno25->Man må da gå ud fra at manden kan slette en mappe, det behøves da ikke detaljeres. :-}
Avatar billede blackie Nybegynder
29. marts 2002 - 23:40 #16
Du markere en af de fem hkey som ligger i venstre side.
Markere den første og tryk ctrl+F eller under menuen edit og ned på find,her skriver du roxio og slet det som kommer frem,i venstre side, hvis det er en mappe der hedder roxio, men hvis der kun vises noget i højre side, som hedder noget med roxio, skal du slette dette. Så tager du og markere den næste hkey i venstre side (hovedmapperne)og gør det samme indtil du har nået de fem hkey igennem, bagefter prøver du at gentage processen bare med ordet winoncd. Når du er nået dem alle igennem er du sikker på at der ikke er flere spor.
Men ikke noget andet skal slettes, kun roxio og winoncd.
Tag den....:-}
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 08:52 #17
Blackie: Ok god nok forklaring. Men der er ikke et eneste spor af hverken "roxio" eller "winon" eller "winoncd", så det er ikke noget af det der driller. Hvor kan det så være henne?

Citat-->This driver will be disabled.
This driver might have been installed by Easy CD Creator, Windows Media Player or RealJukebox<--

Kunne det tænkes, at det måske var Media Player der lavede fejlen?

Jeg kan brænde uden problemer, både med xp's egen brændefunktion og med Nero.
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 08:53 #18
Easy CD Creator...Hmmm, har aldrig haft Easy CD Creator installeret, heller ikke RealJukebox.
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 09:36 #19
Hvis du ikke har nogle yderlige problemer med det, så gå ind under Kør->skriv msconfig og tryk enter, her går du in under fanebladet start og her vil du finde alle disse ting som starter automatisk op når computeren starter, du finder den fejlmeddelse og fjerner hakket i venstre side og den vil ikke vise sig længere. Prøv det.
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 09:38 #20
Fungere din media player, måske du skal have noget opdateret til denne.
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2002 - 09:41 #21
Har du prøvet at enable ballon tips ?
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 09:56 #22
Blackie: Kan ikke finde DEN fejlmeddelelse, der ved fanebladet START.

Resten: Hvis man enable'r ballon tips, så gemmer man jo bare en fejl væk, det løser jo ikke andet, end at den irriterende gule talebobbel forsvinder. Fejlen vil jo stadigvæk eksistere.
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2002 - 10:00 #23
Jeps det ved jeg men det er også ment som en sidste udvej da jeg kan se du har prøvet lidt af hvert *G*
Har du prøvet at køre reg cleaner? og set om den kan fjerne de sidste rester af winon.
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 10:17 #24
Hvad er reg cleaner?
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2002 - 10:24 #25
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2002 - 10:25 #26
Den som er her virker også til xp.
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 10:27 #27
resten->Så er du på banen igen :-}
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 10:32 #28
Øv, det virkede heller ikke. Har lige prøvet det, og genstartet.
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 10:44 #29
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 11:09 #30
Heller ikke Blackie :-/
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2002 - 11:11 #31
Hvornår har du lagt det ind så om det kan klares med en systemrestore.
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 11:14 #32
Lagt windows ind?
- Hvis ja, under en måned siden.

Eller lagt WinOnCd ind?
- Hvis ja, 1½-2 uger siden.
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2002 - 11:17 #33
Ja så går det nok ikke med en systemrestore da du vil miste for mange opsætninger.
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 11:18 #34
Jeg ved snart ikke hvad mere jeg kan finde på andet end format C:
Der har jo hele tiden været problemer med Roxios programer under XP jeg ved ikke om du kan finde noget på denne side
http://www.aumha.org/a/shtdwnxpz.htm der står noget omkring Roxio
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 11:21 #35
Okay...vil det ikke bare betyde, at man "nul-stiller" den, så den går tilbage til den tilstand, hvor den var helt ren og ny-installeret? Hvis ja - så gør det ikke så meget, for så er det bare driverne -samt diverse programmer der skal ind igen.
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 11:36 #36
Har du nogen udråbs tegn eller spørgsmåls tegn i din enhedshåndtering?
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 11:37 #37
En format c: = så starter man forfra på en ren disk.
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 11:41 #38
prøv at skrive under kør sfc /scannow og sæt XP i cd rom drevet.
(system file check)
Det kunne jo være at fejlen slet ikke har noget med Roxio af gøre.
Bare et forslag.
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 11:51 #39
Ja kun et "!":
http://misskat.dk/xp/enhedshaandteringen.gif

Men det er i forb med at jeg prøvede at få min Scanner til at fungere under XP, hvilket ikke lod sig gøre. Nu kan den ikke slettes under enhedshåndteringen.
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 12:04 #40
Hvad er det for en brænder, (tænker på om det har noget med ASPI drivere af gøre)
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 12:05 #41
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 12:06 #42
Du har da heller ikke fået installeret et lydkort?
Har du noget SCSI?
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 12:12 #43
Blackie: Ok jeg er ved at prøve det du siger, og min XP-cd sidder i drevet. Men alligevel kommer der hele tiden en box med Windows Filbeskyttelse, hvor der står: Filer, som er nødvendige, for at Windows kan køre korrekt, skal kopieres til DLL-cachen. Indsæt Windows XP Home Edition cd-rom nu. Knapper: Forsøg igen, Flere oplysninger og Annuller. Jeg trykker selvf. Forsøg igen, og den kommer lidt videre, men det kan da ikke passe man skal trykke på den 17000 gange...
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 12:13 #44
Det er en Plextor 8/4/32A brænder
Den virker jo fint nok...den fejler ikke noget. Jeg kan godt brænde.
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 12:14 #45
Og jo, lydkort er installeret. Der kommer da fed lyd ud af mine surround sound højtalere :-)
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 12:26 #46
Blackie: Hvis det kunne være relevant, kunne vi måske lave fjernsupport (xp-funktionen), hvor du kan se mit skærmbillede, samt få mulighed for at styre min mus. Så kan du selv kigge dig lidt omkring, og se efter de "rigtige" ting, som du snakker om. Hvis du synes det er en go' ide, skal jeg lige bruge din mail-adresse.
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 12:51 #47
Jeg er ked af det, men skal igang med at lave påskefrokost og den kan jo godt vare hele dagen. :-}
Er din scanner en SCSI?
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 13:26 #48
Aner ikke hvad min scanner er. Det er en billig Vuego Brisa 310P, hvor jeg fandt en driver på:
http://www.acercm.co.uk/ServiceAndSupport/Drivers/index.cfm?productline=9

Men den virker åbenbart ikke, så scanneren er stilt i et skab, de der åbenbart ikke er en driver der fungere out there.
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2002 - 13:34 #49
Misskat> har du prøvet at boote op på din cdrom og følge den guide som kommer frem og så vælge en repration af din xp for det er nogenlunde det samme som det blackie forslår ang sfc /scannow.
(også bare et forslag som support til blackie)
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 13:38 #50
Resten: Lidt nærmere guide til det tak :-)
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2002 - 13:46 #51
Sæt din cdrom i drevet (xp) genstart din maskine og vær sikker på at din bios står til at din cdrom er first bootdevice,Og her efter følger du den guide som kommer frem og i stedet for at vælge en ny indstalation trykker du på tasten R for en repration af den nuværende indstalation men det hele står i den guide som kommer frem og er "rimmelig nem" at finde rundt i men måske kræver det nogen forsøg før det kommer *ss*
Avatar billede Trine Nybegynder
30. marts 2002 - 14:47 #52
Nå jeg vil smutte for i dag, er tilbage igen i morgen.
Jeg prøvede det med at sætte xp-cd'en i og genstarte. Der kom der selvfølgelig den besked med, at man skulle trykke på en tast, for at starte med Cd'en, så trykkede jeg på R som du sagde (tror nu det er ligemeget hvilken tast jeg trykker på der :-) Så kommer den til en skærm hvor den læser en hulens masse ind, og så sker der lige som ikke mere derefter, andet end en sort skærm med en hvid blinkende streg, sådan stod den i 20 minutter. Så afbrød jeg strømmen, for det kan ikke passe den skal stå og lave ingenting så længe.

Så det virkede ikke rigtigt...

Jeg må bare vænne mig til den XP-svaghed...der er ikke andet at gøre. XP kører ellers skide godt. Bare træls det er så svagt på det punkt.

Lader spørgsmålet stå åbent lidt :-) Kunne være der kom én der lige havde det rette svar, til at løse det problem.
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2002 - 14:53 #53
Du skal bare trykke på en tast når den spørger efter det derefter sker der en masse og du kommer så ind hvor du kan vælge om du vil lave en ny indstalation eller du vil reperer den gamle og her skal du trykke på R *ss* og så kommer den.
Avatar billede blackie Nybegynder
30. marts 2002 - 21:45 #54
Prøv at gå ind ind under start->søg-> og skriv roxio.inf eller winoncd.inf det er muligt at den fil stadig ligger på harddisken og driller, disse skal slettes.
Avatar billede Trine Nybegynder
31. marts 2002 - 14:15 #55
resten: Prøvede at genstarte 2 gange med xp-cd i, og så spørger den om den skal starte fra cd-rom (der hvor man skal trykke en tast), så kommer den til et skærmbillede med en masse man ikke kan gøre noget ved, hvor den indlæser en masse pis, hvorefter der kommer sort skærm med en slags cursor der blinker, hvor den aldrig kommer videre. Der er ikke de muligheder som du siger *S*

Blackie: Giver intet resultat.
Avatar billede resten Nybegynder
31. marts 2002 - 15:21 #56
Format c: tryk enter.
*lol*
nej spøg til side der er sket noget helt vildt med din indstalation???
Avatar billede blackie Nybegynder
31. marts 2002 - 16:34 #57
Du må være tålmodig. Lad den stå og blinke og lav en kop kaffe se en film eller..................

Jeg har ikke kunne komme på, havde en del problemer selv med computeren.
Man skal aldrig giv' op :-}

Det jeg har tænkt på er at Nero også er under Roxio og det er måske der problemet ligger en opdatering kunne måske hjælpe.
Bare et forslag, lige som alle de andre.
Avatar billede resten Nybegynder
31. marts 2002 - 17:06 #58
Ellers kan du prøve en load setup defoults inde i bios for at se om det skulle kunne hjælpe med den blinkene cursor for at komme vidre.
men det er også bare et forslag og som Blackie siger never give op.
Avatar billede blackie Nybegynder
31. marts 2002 - 17:17 #59
resten->Tak for support:-}
Avatar billede Trine Nybegynder
31. marts 2002 - 19:40 #60
Har prøvet at af-installere Nero, uden nyt resultat.
Avatar billede blackie Nybegynder
01. april 2002 - 09:39 #61
Nu har du ingen brænderprogrammer inde og fejlen er der stadig, er det rigtigt forstået?

Jeg kan se at dit bundkort understøtter raid, har du raid eller bare hardisk controllor med flere harddiske eller ingen af delene.
http://misskat.dk/xp/enhedshaandteringen.gif

Har du prøvet load default bios som resten skrev?

Du har installeret en driver til scanneren som ikke virker ikk'?.
Der er mange ting, der kan være mulighed til din fejl.

resten->Du må meget gerne supporte her, idet det åbenbart ikke er bare lige...............:-}
Avatar billede resten Nybegynder
01. april 2002 - 10:15 #62
Mit eneste forslag er nu lige pt Prøv en load setup defoults og se så om du kan komme vidre end en blinkne coursorog lave en rep af selve indstalationen,og hvis det stadig ikke hjælper ja så vil jeg slette hele indstalationen for så er der noget meget galt og hvad der så evt er skat ja det er et stort ?.

Hmmm isskat du har ikke opgardered din win xp med en tidliger version Windows?.
Avatar billede Trine Nybegynder
01. april 2002 - 10:28 #63
Blackie: Okey, jeg må prøve det med Biosen.
Raid...Aner ikke engang hvad det er. Jeg har kun 1 harddisk

Resten:  Nej ikke opgraderet med XP. XP blev lagt ind på tom harddisk. Tror ikke der er ret meget andet at gøre, end at lave en ny installation. Nu brøver jeg lige det med BIOS.
Min computer er nødt til at komme ud til min kammerat, hvis der skal en ny installation til. For XP skoder installationen med mit Geforce grafikkort, så der skal et gammelt grafikkort i, før installationen kører. Underligt, men sådan fungere XP, som åbenbart er meget svag på det område.
Avatar billede blackie Nybegynder
01. april 2002 - 11:24 #64
Ja, det med Geforce grafik kort er vist et kendt problem i XP.
Avatar billede blackie Nybegynder
01. april 2002 - 16:39 #65
For resten-> Hvem er det, der er skat, er det Miss skat eller hvad?
Og er format c: egentlig ikke at give op? Problemet kommer måske igen.

misskat->Hvis det er en scanner med USB, skal alt software først installeres og derefter skal scanneren sættes til og der vil da blive fundet ny hardware, når der restartes. Bare et godt råd mere.
Avatar billede Trine Nybegynder
01. april 2002 - 19:10 #66
Blackie: Det er ikke en USB-scanner.
Avatar billede resten Nybegynder
01. april 2002 - 19:27 #67
Ups der skulle stå misskat *gg*
Og ang at slette Windows xp og lægge den ind igen tror jeg ikke problemmet ville komme tilbage hvis bare misskat holder sig fra winon cd da det er jo der hele problemmet er startet.
Avatar billede blackie Nybegynder
01. april 2002 - 19:52 #68
:-}
Avatar billede blackie Nybegynder
02. april 2002 - 05:47 #69
Prøv at tage scanneren fra, gå ind i enhedshåndteringen og marker udråbstegnet på scanneren og Fjern, restart. Hvad sker der så?
Avatar billede Trine Nybegynder
02. april 2002 - 13:30 #70
Blackie: Scanneren er skam ikke sadt til mere...Og jeg har fjernet ALT hvad der har været at finde med scanner samt Mira. Og når jeg trykker Fjern i enhedshåndteringen, og siger JA til sikkerhedsspørgsmålet, får jeg en meddelelse om, at den ikke kan slettes, da computeren muligvis ikke kan startes uden denne. Så jeg ved ikke lige hvad jeg har rodet mig ud i. Tror jeg vil prøve at geninstallere den, for at fjerne den igen.

Load af default i BIOS gav inten bedre resultat.
Avatar billede blackie Nybegynder
02. april 2002 - 18:08 #71
D.V.S. at den blinkende markør stadig er der i lang... tid, selvom du sætter bios til default.
Så prøv at gå ind under power management i bios og sæt ACPI til enable og prøv igen med en repair af din installation.
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2002 - 18:24 #72
Og denne gang skal du gøre sådan her.
boot på din cdrom og ved den første mulighed for repair i konsolmode springer du over og fortsættet med installationen, så kommer mulighed nr. 2 for at reparere og den bruger du ved at trykke på tasten R,
fordelen er at det er nemt og du beholder dine programmer køreklar, desktoppen vil også være uændret, men systemet er som ny og skulle virke 100%.
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2002 - 18:27 #73
Husk at lave en load setup defoults igen.
Men dog skal du huske det tager lige så lang tid som når du indstaler den da den faktisk laver det samme,men som sagt beholder dit system bare alle dine indstillinger det hele intakt.
Avatar billede Trine Nybegynder
02. april 2002 - 18:46 #74
Det med at den står og blinker på sort skærm, tror jeg har noget med mit grafikkort at gøre, for det var det samme problem jeg havde, da jeg skulle have installeret mit XP. Så det nytter nok ikke noget at give mig i kast med alt det i siger.
Avatar billede blackie Nybegynder
02. april 2002 - 18:56 #75
Jeg har en ven som havde det samme problem med den blinkende markør og han ventede og ventede og der skete ingenting ( han har også Geforce skærmkort ) Jeg bad ham komme ud til mig for at hente nogle partion magic disketter for at han kunne formatere, da han kom hjem og startede op, startede installation, underligt, men det kan lade sig gøre. Men han har nu stadig problemer, XP er ikke hvad man håbede på. Jeg synes heller ikke, det er det bedste jeg har oplevet.
Avatar billede Trine Nybegynder
02. april 2002 - 19:19 #76
Hvad er det for nogle disketter? Hvad gør de?
Nogle jeg kan få kopi af?
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2002 - 19:24 #77
De kan det samme som selve cdromen.
Avatar billede blackie Nybegynder
02. april 2002 - 19:25 #78
De kan formatere til hviklet som helst filsystem du ønsker, det er bootdisketter, men jeg ved ikke om det er løsningen, du kommer ikke uden om dit geforce problem alligevel..
Avatar billede blackie Nybegynder
02. april 2002 - 19:27 #79
resten->Gosh.... hvor er du hurtig på tangenterne. :-}
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 00:03 #80
Har du fået svar på spørgsmålet?
Avatar billede Trine Nybegynder
04. april 2002 - 17:21 #81
Tager selv en del af mine points igen...Men tak for hælpen
Avatar billede blackie Nybegynder
04. april 2002 - 17:52 #82
Takker for point, men hvad fandt du af, det kunne da være meget sjovt at vide.
Avatar billede Trine Nybegynder
05. april 2002 - 14:22 #83
Fandt ikke ud af en skid. Nødt til at formatere skidtet. Men det skal min kammerat gøre (har ikke selv et lille skod-grafikkort, jeg kan skifte med), så det må han fixe.

I skulle bare have lidt points, da i har gjort en god indsats for at hjælpe. Andet kunne jeg da ikke være bekendt.
Avatar billede blackie Nybegynder
05. april 2002 - 17:29 #84
Jeg vil gerne høre,hvad som bliver resultatet af din nye installation, så man kan blive den erfaring rigere, har trods alt haft det i tankerne i stykke tid og min kammerat har også problemer med sit geforce kort. Hvis du gider at skrive et par ord her.
Avatar billede Trine Nybegynder
05. april 2002 - 17:38 #85
Jamen jeg har såmen været det igennem en gang før. Og min erfaring er bare, at man egentlig selv burde ligge inde med et gammelt graffikkort, så går det hele strygende (hvis man altid husker på, at skifte det, når man skal have udføre sådanne ting.
Avatar billede rene2u Nybegynder
07. april 2002 - 15:57 #86
Hej Misskat... har fulgt med i din "tråd" her, har haft samme problem..

Her var Det ecd. som var skyld i det...
Ny opdate til 5.1 er nu tilgængelig til ECDC http://www.roxio.com/en/support/roxio_support/ecdc/ecdc_plat_51dl_t2.html

Den afhjælper problemet

så det kunne være at der også var/er nogle updates at hente for dit software..

/rene2u
Avatar billede rene2u Nybegynder
07. april 2002 - 15:58 #87
DirectCD
Roxio, Inc.

--------------------------------------------------------------------------------

Problembeskrivelse:

Der er installeret en driver, der skaber stabilitetsproblemer på systemet. Driveren bliver deaktiveret. Kontakt producenten af driveren for at få en opdatering, der er kompatibel med denne version af Windows.

Kontaktoplysninger:

Tilgængelig programrettelse: http://www.roxio.com/en/support/dcdwin/dcdwinupdates.html
Avatar billede Trine Nybegynder
08. april 2002 - 13:48 #88
Rene2u: Tak for dine forslag. Men da det ikke var ECDC jeg havde installeret, finder jeg naturligvis nok ikke updates til mit program på denne hjemmeside. Det var WinOnCd jeg havde gang i, da der opstod problemer. Men det skal da ikke forbavse mig, hvis Roxio har noget med woc, at gøre også.

Måske prøver jeg at hente den du linker til, der skulle afinstallere det. Alle forsøg er chancer i mine øjne.
Avatar billede shape-b Nybegynder
18. oktober 2002 - 10:28 #89
Hej, Jeg have Det samme Problem med Winoncd 3.7 også,
Du skal slette Cdraw2k & cdraw2k.bak & Cdr4_2k
Filerne Ligger I C:\windows\System32\drivers\
genstart systemet.. og den ireterne boks skulle gerne være væk :-)
hvis du vil se hvike filer der bliver deaktivert af windows inden du sletter de filer jeg har skrevet, kan du se dem ved at gå under
Enhedshånteringen> vælg enskaber for din brænder> Driver> Driver detaljer.
der vil du kunne se hvilke Driver som ikke Bliver læst op korekt. slet dem.
Avatar billede Trine Nybegynder
18. oktober 2002 - 17:11 #90
Shape-b: Tak skal du have for det fine svar. Jeg droppede fuldstændigt at køre med WinOnCd-programmet. Enden blev, at jeg formaterede en masse gange, og installerede Nero. Nu sidder jeg ved en ny computer, som ikke har det mindste problem med noget som helst, så det er en nydelse.
Avatar billede shape-b Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:32 #91
Ok. Ja, sådan kan man jo også gøre , Så slap du da af med Driver Fejlen :-)