Avatar billede freud Nybegynder
22. marts 2002 - 16:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg nu ? - databaseforbindelse !

Har følgende problem:

"Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xa40 Thread 0xd18 DBC 0xa0ef024 Jet'.

/blaahoejel/admin/sites/forside.asp, line 34 "

Koden på siden:
<%
'Aabner databasen
set my_conn= Server.CreateObject("ADODB.Connection")
my_Conn.Open DBCon

' Udskriv alt fra tabellen Forside
strSQL = "Select * From SIDEINDHOLD Where Sidenavn = 'Forside' "
set rs = my_Conn.Execute(strSQL)
%>

Icn-Filen ser sådan ud:
<%
' Database adgang
DBCon = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../daba/271201.mdb")
%>

Det mest underlige er at når jeg køre det via IIS er
der ingen problemer - HJÆLP !
Avatar billede freud Nybegynder
22. marts 2002 - 16:03 #1
Icn - fejl, det er selvfølgelig inc-filen !
Avatar billede jakobht Nybegynder
22. marts 2002 - 16:18 #2
melder den fejlen, når du kører det fra en ekstern server ?
Avatar billede freud Nybegynder
22. marts 2002 - 16:22 #3
jep - det køre fint på IIS men nå jeg ligger den op på mit webhotel, ja
så har jeg problemet :-(
Avatar billede coltau Juniormester
22. marts 2002 - 16:36 #4
Fejlen betyder. Kan ikke finde databasen.

Når jeg skifter mellem lokalt og (nogle) webhoteller på internettet ændre jeg stien til databasen.

På internettet skal jeg angive den fulde sti. Lokalt kan jeg nøjes med Server.Mappath("test.mdb")
Avatar billede coltau Juniormester
22. marts 2002 - 16:38 #5
Om ikke andet så virker den fulde sti (næsten) altid.

DBConnect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & "d:\localsrv\wwwroot\scripts\musikkalender.mdb"
Avatar billede jakobht Nybegynder
22. marts 2002 - 16:47 #6
Prøv at skifte FTP program. det kan være den der fucker dine filer op...
Avatar billede freud Nybegynder
22. marts 2002 - 16:49 #7
Kanon - nu virket det ! , FUCK Cute FTP :-)