Avatar billede mikemclarry Nybegynder
21. marts 2002 - 18:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brugernavn optaget...

Hej
Jeg skal have det sådan at hvis en bruger forsøger at oprette sig med et brugernavn som allerede findes, skal han have besked herom.

Det jeg har gjort er at nægte dubletter i db'en, men så får en bruger som forsøger at oprette sig med et eksisterende brugernavn bare en error.
----------------------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e2f'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The changes you requested to the table were not successful because they would create duplicate values in the index, primary key, or relationship. Change the data in the field or fields that contain duplicate data, remove the index, or redefine the index to permit duplicate entries and try again.

/Ny_Bruger/opretbruger.asp, line 74
---------------------------------------
Hvordan får jeg scriptet til at retunerer en side, men en meddelelse som fortæller brugeren at han skal vælge et andet brugernavn???
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2002 - 18:37 #1
Kan du ikke poste den stump kode du bruger til at oprette en bruger med? Det gør det lidt lettere at lave :)
Avatar billede jivefive Nybegynder
21. marts 2002 - 18:38 #2
Hej mikemclarry

Du kan ikke lige lave en automatisk løsning. Men det er ellers meget nemt. Du skal bare først søge i databasen og finde ud af, om det brugernavn allerede eksisterer og hvis det gør, så sender du bare brugeren til en side, hovr der står at brugernavnet er taget.

Giv mig et prej, hvis du gerne vil have noget kode på det, så laver jeg det gerne til dig.

Hilsen
JiveFive
Avatar billede mikemclarry Nybegynder
21. marts 2002 - 18:42 #3
Jeg vil kanon gerne have noget kode :-)
Avatar billede peppino Nybegynder
21. marts 2002 - 20:50 #4
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("db/bruger.mdb")
Conn.Open DSN
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "Select * From bruger where brugernavn = '" & Request.form("brugernavn") & "'"
    rs.Open strSQL, conn, 1, 3
    '//Tjecker om brugernavnet er optaget!
    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.write("<span class='skrift'><font color='#FF3300'>Brugernavnet er optaget<br></font></span>")
    else
Avatar billede jivefive Nybegynder
21. marts 2002 - 21:27 #5
Hej mikemclarry

Tja peppino har gjort et godt stykke arbejde.

Hilsen
JiveFive