Avatar billede samserver Nybegynder
20. marts 2002 - 20:57 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

PHP & ASP

Hej alle sammen!

Jeg kører en server med IIS fra WinXP pro...
Jeg har installeret PHP på den, med en fil jeg fandt på php.net (exe filen) med en lille guide. så det virker delvist.

Jeg er interesseret i at få ASP, PHP og mySQL på den... jeg er lidt træt af at skulle køre alt over Apache til win32 som ikke kan køre ASP.

min fejl i PHP'en er:
Warning: Undefined variable: action in D:\ASProot\Cornuto\Nyheds sys 1\nyheder.php on line 12

fra koden:
<?
if (!$action || $action == "vis") {
?>

Det virker fint på apache serveren... så det er ikke koderne!

Håber i kan hjælpe!
LARS
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2002 - 21:02 #1
jo det er koderne. php kan indstilles til at være mere eller mindre tolerant overfor fejl

her er det !$action  der er fejlen.

Den korekte måde at teste om variablen $action eksisterer er med funktionen isset()

if ( !isset($action) || $action == "vis") {

mvh JakobA
Avatar billede mtas Nybegynder
20. marts 2002 - 21:03 #2
Fejlen kommer på IIS ?? (ik?)

Det må vel være en fejl i den exe guide som du har downloadet. Fordi det kan nemlig godt give problemer med ASP og PHP på samme webserver under IIS har jeg hørt..

Det må være en fejl i exe guiden eller fordi de ikke kan sammen !
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2002 - 21:04 #3
Hey. 200 er helt i skoven for det.
svar selv og behold 170.
Avatar billede phrozia Juniormester
20. marts 2002 - 21:05 #4
du kan også bare sætte din warnings level ned. Jeg fik samme fejl i mine scripts da jeg installede den nyeste version af PHP.

Der er lignede diskussion her: http://www.eksperten.dk/spm/184498

Der er også forklaret hvordan, du sætter warnings level ned.
Avatar billede mtas Nybegynder
20. marts 2002 - 21:08 #5
hey! beklager at jeg var helt i skoven med mit svar ;-))
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2002 - 21:14 #6
phrozia >>
    Jeg er grumme uenig med den der "bare indstil så den rapporterer færre warnings og fejl".
    Det er en opfordring til at lave møg-kode.

mvh JakobA
Avatar billede phrozia Juniormester
20. marts 2002 - 21:37 #7
Ja... Det er måske også sandt nok, men jeg vil da kalde det den nemme løsning.. I længden ville det meste korrekte selvfølgelig være at recode scripts'ne.
Avatar billede samserver Nybegynder
21. marts 2002 - 14:01 #8
prøver lige :-)
det tager lige noget tid...
Avatar billede samserver Nybegynder
21. marts 2002 - 14:07 #9
Nu viser den bare ikke fejlen! det var jo ikke ideen.... det virker stadig ikke!

Jakoba <---- nu får vi at se om det var så let :-)
Avatar billede samserver Nybegynder
25. marts 2002 - 17:41 #10
Det virker altså stadig ikke.... jeg er total lost hvad det her angår.
Jeg giver 10 point til hvar for at ville svare.. men ikke alle point da jeg ikke fik løst problemet :-(