Avatar billede mightythor Nybegynder
08. juni 2000 - 10:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Avanceret brug af FORM pulldown menu

Hej Alle

Jeg har brug for lidt hjælp!!

Jeg skal lave en FORM Pulldown Menu ting der skal kunne følgende:

Til start skal der være en pulldown menu (pd) hvori der står en række bilmærker, f.eks. primera, almera, micra, osv.

Når så brugeren vælger et mærke fra pd, så skal der poppe en ny pd frem, hvor brugeren skal kunne vælge årgang, når årgang er valgt skal der poppe en ny pd op hvor man kan vælge motorstørrelse osv...

Efter at være guidet igennem x antal pd, skal der så dukke en submit button frem, og brugeren skal så redirectes til en html side alt efter hvad værdierne fra pd var.

Håber ovenstående forklaring er forståelig.

Hvis nogen kender en side hvor et sådanne script bliver brugt, ville jeg blive glad for et link, eller hvis nogen har et eksempel på ovenstående, ville jeg blive lykkelig hvis 'nogen' ville dele :)

På forhånd tak
Søren
Avatar billede jens Nybegynder
08. juni 2000 - 12:46 #1
er det ikke noget som det her du snakker om:

http://www.hp.com/cposupport/jsnav/schome.html
Avatar billede mightythor Nybegynder
08. juni 2000 - 13:51 #2
Jens:>

Ja funktionsmæssigt skal det være som det...

Men hvis det kræver en sådanne kode, så kan det være ligemeget.... Den er desværre så snørklet og vanskelig at jeg ikke kan se hoved og hale i den...

Så jeg venter lige og ser om der ellers er noget lignende, bare lidt mindre kompliceret...

Hilsen Søren
Avatar billede jens Nybegynder
08. juni 2000 - 17:16 #3
kikkede også på den bagefter - forstår dig godt ;-)
Avatar billede hage Nybegynder
08. juni 2000 - 17:23 #4
Selve det med at genere indholdet af en menu dynamisk er nu ikke så slemt endda:

option0 = new Option("4-dørs", "4", false, false);
document.dinForm.dinSelect.options[0] = option0;

Dette her tildeler plads nr. 1 (0) i din pulldownmenu til at være "4-dørs", med 4 i value.

Skal du lave flere valg baseret på tidligere inputs, er det bare at høvle mulighederne i et array og derefter løbe igennem dette array i en løkke.

Rent visuelt skal dine menuer ligge fremme fra start (men kan for den sags skyld være tomme). Hvis du vil have en løsning a la Jens' eksempel kræver det en bunke DHTML-kode og hvad der dertil hører at browserbøvl.

Håber det kan bruges ;)
Avatar billede hage Nybegynder
08. juni 2000 - 17:27 #5
http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsref/index.htm

Check denne for JS-dokumentation i øvrigt !!!
Avatar billede mightythor Nybegynder
16. juni 2000 - 11:13 #6
Hej Jens

Hvor utroligt det end lyder, lykkedes det mig faktisk at bruge koden fra HP...

Da jeg først fik skåret alt det overflødige fra, er koden egentligt ganske genial....

Så du skal have tak for hjælpen

Hilsen Søren
Avatar billede jens Nybegynder
16. juni 2000 - 18:09 #7
Paster du den ikke lige så vi kan se den ;-)
Avatar billede mightythor Nybegynder
19. juni 2000 - 08:48 #8
Hmmm, hele kodefilen fylder mere end 40 kilobyte....

Så.....

Men jeg kan lægge et link her, når den kommer på nettet...

Hilsen Søren