Avatar billede stan_the_man Nybegynder
20. marts 2002 - 16:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Typeproblem???

Hej!
Jeg har lavet følgende for-løkke, som skal kontrollere x antal rækker i en tabel i en MySQL-database. Problemet er, at den aldrig går ind i if-løkken. Er der et typeproblem? Alle er gemt som varchar undtagen varenr. Den er gemt som int.

$brugerkontrol = "SELECT session, varenr, ialtPris, antal, date FROM kurven";

$kontrolresult = @mysql_query($brugerkontrol,$db);

for ($i = 0; $i < @mysql_num_rows($kontrolresult);$i++)
{ $brugerkontrol2 = @mysql_result($kontrolresult, $i, "session");
$varekontrol = @mysql_result($kontrolresult, $i, "varenr");
$prisFundet = @mysql_result($kontrolresult, $i, "ialtPris");
$antalFundet = @mysql_result($kontrolresult, $i, "antal");
$tidFundet = @mysql_result($kontrolresult, $i, "date");
$tid = time();

if ($PHPSESSID==$brugerkontrol2 && $emne==$varekontrol && $tid!=$tidFundet)
{...
...
Avatar billede htx98i17 Professor
20. marts 2002 - 17:26 #1
har du overvejet...

while($post = mysql_fetch_array($kontrolresult)) {
if($post['session'] bla bla)...
}
Avatar billede tipsen Nybegynder
20. marts 2002 - 17:32 #2
Du skal kun bruge mysql_result() hvis du vil udtrække et meget lille antal informationer - så snart det drejer sig om større udtræk, skal du skifte til enten mysql_fetch_row() eller mysql_fetch_array()!
Avatar billede jespernaur Nybegynder
20. marts 2002 - 18:25 #3
Prøv at udskrive alle variable, der indgår i if-betingelsen, umiddelbart inden if-sætningen.
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
20. april 2004 - 23:50 #4
Tak til jer alle. Med et par års forsinkelse får I hver 20 point ;-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. april 2004 - 23:52 #5
Tilkommer der ikke renter på point :D
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
20. april 2004 - 23:53 #6
Hov, gav jeg dem til mig selv??? Damn, det er sgu ikke særlig brugervenligt det her...
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
21. april 2004 - 00:01 #7
Sorry guys. Hvordan skulle jeg have gjort? Troede der dukkede noget op, hvor jeg kunne vælge jer, men point'ene røg på min konto i stedet. Det var jo ikke meningen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2004 - 00:09 #8
Först og fremmest skal de lägge et svar (hvis de ikke er döde af alderdom), så skal du fordele pointene ;o)
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
21. april 2004 - 18:43 #9
Dvs. man ikke kan give point, hvis det kun er en kommentar, de har oprettet?
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2004 - 18:45 #10
nope