Avatar billede suurland Nybegynder
20. marts 2002 - 14:04 Der er 19 kommentarer

Hvad fand... går der galt?

Hejsa...

Jeg forsøger i en <table>'s onclick at kalde en <a>'s click event... dette går egentligt udemærket i det at min frame skifter indhold som den skal, men det efterfølgende kald til setActive() giver en 'Object Expected' fejl... setActive() findes på siden og navnet er stavet korrekt... Hvad sker der? (Jeg programmerer til IE5)

<table onClick="java script: document.getElementById('a1').focus(); document.getElementById('a1').click();">

<tr>
  <td class="indent">
  <A HREF='java script: parent.document.frames("MAIN").location.href = "../database/today/today.asp"; setActive("1", 1);' id="a1">Demo</A>
  </td>
</tr>
</table>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2002 - 14:08 #1
parent.frames("MAIN").loca....

Hvor du har sat <frame name="MAIN">
Avatar billede suurland Nybegynder
20. marts 2002 - 14:09 #2
Ja... ellers ville frames jo ikke skifte indhold ;-) Så jo den er på plads.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2002 - 14:13 #3
Du har document med...
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2002 - 14:16 #4
din javascript returnerer 'noget' og den noget prøver rammen med dit link så at loade ind i den ramme der indeholder linket.

java script:void(0)  returnerer slet ikke noget så det skulle ikke give noget hop.

så prøv:
<A HREF='java script:void(0)'
  onclick=' parent.document.frames("MAIN").location.href = "../database/today/today.asp"; setActive("1", 1);' id="a1">Demo</A>

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2002 - 14:17 #5
Ups. og  frames er et array, ikke en funktion. så det er mere korrekt at skrive  ...frames["MAIN"]...  dvs med klammer [] istedet for parenteser ()
Avatar billede suurland Nybegynder
20. marts 2002 - 14:24 #6
Jeg får desværre stadig en "Object Expected" når setActive kaldes...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2002 - 14:24 #7
gah ja :((
Avatar billede suurland Nybegynder
20. marts 2002 - 14:26 #8
Nej... sorry! Min HREF er OK, men clickeventet bliver ikke fyret af... det var sådan det var. Resultatet er en blank frame og ingen clickevent
Avatar billede suurland Nybegynder
20. marts 2002 - 14:28 #9
Problemet er i bund og grund, at jeg godt kan aktivere <A>'s href ved hjælp at MyA.click(), men <A>'s onclick bliver ikke eksekveret samtidig
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2002 - 14:42 #10
Så prøver vi igen og samler det hele i href 'en:

<A HREF='java script:void( parent.document.frames("MAIN").location.href = "../database/today/today.asp", setActive("1", 1) );' id="a1" )'
  id="a1">Demo</A>

void() er ligeglad med hvad du giver den af parametre :-))

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2002 - 14:44 #11
Nae, ikke helt ligeglad. de skal være logvlige så væk med den id="a1" jeg også fik cut&pastet.

<A HREF='java script:void( parent.document.frames("MAIN").location.href = "../database/today/today.asp", setActive("1", 1) )'
  id="a1">Demo</A>
Avatar billede cms Nybegynder
20. marts 2002 - 14:49 #12
har ikke lige fulgt med, men du kan overveje at ændre navnet setActive til noget andet (både i definition og kald, selvfølgelig). Der er ofte problemer i JavaScript med at kalde funktionerne noget sigende på engelsk, idet deres navne kan være 'taget' af MS.
Avatar billede suurland Nybegynder
20. marts 2002 - 14:51 #13
Med følgende HREF før jeg blot en "Error on page" i min statuslinje...

<A HREF='java script: void( parent.document.frames("MAIN").location.href = "../database/today/today.asp", return setActive("1", 1); );'
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2002 - 15:18 #14
du har fået en  return og en ; for meget med.
der må ikke stå return foran setActive og heller ikke ; bagefter.
Avatar billede suurland Nybegynder
20. marts 2002 - 15:41 #15
CMS: Du kom med det rigtige svar... setActive er åbenbart et reserveret ord i JavaScript... Hvordan overfører jeg pointene til dig?
Avatar billede cms Nybegynder
20. marts 2002 - 17:33 #16
Du skal skam ikke gi' mig 200 p for det svar :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2002 - 18:11 #17
weird. reglen er ellers at enhver javascript funktion kan omdefineres nårsomhelst man ønsker det.

men IE5 og op har problemer med tredie knap her ?
http://www.jakoba.dk/eksperten/exp187643.html

Jeg har sku snart ikke mer respekt tilbage at mist for Microsoft.

mvh JakobA
Avatar billede cms Nybegynder
20. marts 2002 - 23:38 #18
Interessant eksempel må jeg sige.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2002 - 00:10 #19
Meget interessant...