Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 2000 - 20:26 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Billede i hvert hjørne...

Jeg vil gerne have et billede i hvert hjørn af skærmen... som står stiller når man scroller altså lidt ligesom bgproperties="fixed"
det er 4 forskellige billeder, og jeg vil ikke sætte dem ind i mit bg billede... så hvad skal jeg gøre?
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 2000 - 20:27 #1
hold kæft jeg staver bare godt i dag :o(
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2000 - 20:32 #2
<ole>
Her viser jeg et eksempel på, hvordan du anbringer et <div> i forhold til skærmen...det må du kunne konvertere:
    http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=18697
/Vh
</bole>
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 2000 - 20:40 #3
næ... jeg skal sq ha kildekoden hvor jeg så bare skal indsætte navnene på mine billeder... gider ikke sidde og fette med koder igen nu!
Avatar billede mgade Nybegynder
07. juni 2000 - 21:54 #4
Hvis du vil have kode, så skriv det i spørgsmålet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. juni 2000 - 21:59 #5
Du kan finde løsningen her:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/logo.htm
...jeg har brugt det på et site - og det virker, men som sædvanligt problem under Netscape.
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 2000 - 22:17 #6
det skal nu gerne virke i både ie og netscape!
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 2000 - 22:20 #7
jeg afprøver lige de scripts engang i morgen!
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2000 - 06:02 #8
Undskyld, men hvis du ikke gider at 'fette' med koder, kan jeg da anbefale dig flere virkelig gode web-bureauer.
Er du sikker på, du har råd til at have den slags manerer?
Avatar billede bubby Nybegynder
08. juni 2000 - 21:10 #9
fotograf>>>det virker ikke hvis det skal være i alle 4 hjørne på samme tid :(
ole>>>ja ja... men at du henviste til et spgs. hvor der var mega mange forsk. svar. bl.a. fra dig kan jeg jo ikke rigtige bruge til noget!
Avatar billede olebole Juniormester
09. juni 2000 - 17:04 #10
Mange svar ja, men kun ét eksempel:

<html>
<head>
<title>Layer</title>
<script language="JavaScript">
<!--
    ns4 = (document.layers)? true:false
    ie4 = (document.all)? true:false

    // Netscape Resize Fix
    if (document.layers) {
            widthCheck = window.innerWidth
            heightCheck = window.innerHeight
            window.onResize = resizeFix
    }
    function resizeFix() {
            if (widthCheck != window.innerWidth || heightCheck != window.innerHeight)
            document.location.href = document.location.href
    }
//-->
</script>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" topmargin="0" leftmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<script language="JavaScript">
<!--
    var winW = (ns4)? window.innerWidth-16 : document.body.offsetWidth-20
    var winH = (ns4)? window.innerHeight : document.body.offsetHeight
    document.write("<STYLE TYPE='text/css'><!--\n");
    document.write("#myDiv{position:absolute; left:"+(winW-164)+"px; width:164px; z-index:1}\n");
    document.write("--></style>\n");
//-->
</script>
<div id="myDiv">
<table border=3>
    <tr>
        <td>hallo - hallo - hallo - hallo - hallo - hallo</td>
    </tr>
</table>
</div>
</body>
</html>

Dette <div> bliver placeret i øverste højre hjørne. Resten må du nok kunne tilføje selv - efter samme recept.
/Vh
Avatar billede bubby Nybegynder
09. juni 2000 - 17:53 #11
ok... rpøver lige engang i løbet af pinsen... har ikke så meget tid lige nu!
Avatar billede olebole Juniormester
09. juni 2000 - 18:13 #12
No sweat! ;-)
Bemærk lige,  at IE bruger body'en til at beregne vindues dimensionerne for dig. Derfor SKAL dette script ligge lige efter <body> tag'en.

Husk også, det er øverste venstre hjørne på <div>'et, du placerer med 'left' og 'top' i dine styles. Det er derfor, jeg fratrækker <div>-bredden på 164px, når jeg angiver 'left'-værdien i eksemplet.
/Vh