Avatar billede nemezis2you Nybegynder
07. juni 2000 - 17:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

!!>>>Hurtige point....:-)<<<!!

Jeg har fundet dette script som laver et tal f.eks. 24565 om til 24,565.00

Jeg vil lave tallet om til dansk format; 24.565,00

<!-- Tal-script starter -->
$Pris=number_format($total,"2",".","thousands_sep");
<!-- Tal-script slutter -->
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2000 - 18:04 #1
Må vi se hele koden?
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2000 - 18:16 #2
number_format
(PHP3 , PHP4 )

number_format -- format a number with grouped thousands
Description

string number_format (float number, int decimals, string dec_point, string thousands_sep)

number_format() returns a formatted version of number. This function accepts either one, two or four parameters (not three):

If only one parameter is given, number will be formatted without decimals, but with a comma (",") between every group of thousands.

If two parameters are given, number will be formatted with decimals decimals with a dot (".") in front, and a comma (",") between every group of thousands.

If all four parameters are given, number will be formatted with decimals decimals, dec_point instead of a dot (".") before the decimals and thousands_sep instead of a comma (",") between every group of thousands.
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2000 - 18:17 #3
Avatar billede ramlev Nybegynder
07. juni 2000 - 18:35 #4
$pris = number_format($total,2,",",".");
Avatar billede andreas Nybegynder
07. juni 2000 - 19:08 #5
dette er bare et gæt.

$Pris=number_format($total,"2".",","thousands_sep");
Avatar billede thkrath Nybegynder
07. juni 2000 - 21:48 #6
Kan man ikke prøve med $Pris=number_format($total,"2",",","thousands_sep");

Et komma er erstattet med et punktum (ligner ramlevs, men er ikke det samme)
Avatar billede ramlev Nybegynder
10. juni 2000 - 15:05 #7
nemezis : Hvorfor afviser du alle de svar, mit virker hvertfald.....
Avatar billede nemezis2you Nybegynder
10. juni 2000 - 18:32 #8
Tak for svaret ramlev!
Avatar billede nemezis2you Nybegynder
10. juni 2000 - 18:33 #9
Jeg havde afvist alle, på nær dig, da jeg skulle teste scriptet først.
Hmmm...DET VIRKER SKU!!!
Avatar billede ramlev Nybegynder
10. juni 2000 - 22:43 #10
Okay, så bare der var en masse Afviste svar, så jeg troede også mit var...