Avatar billede cyberraga Nybegynder
19. marts 2002 - 17:25 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

image map

Jeg har helt og aldeles glemt hvordan man får det program frem til at lave et "image map" (jeg er heller ikke sikker på det er det det hedder) - det program hvor man markerer den (f.eks.) tekst man vil have skal linke til en side... er der nogen der kan hjælpe???
Avatar billede tik-tak Nybegynder
29. marts 2002 - 22:53 #1
ImageMap er hvis du ved at klikke på bestemte områder af et billede, skal kunne lave links til forskellige sider.

Er det Hyperlinks du mener? så prøv evt. FrontPage Express eller et andet program til Web-design
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 14:29 #2
Homesite har det program indbyggede

Tools > New Image Map
Avatar billede sy22 Nybegynder
23. april 2002 - 20:48 #3
gem dit billede som gif eller jpeg, åben homesite, der findes en gratis trial på: http://download.com.com/3000-2048-7718546.html?tag=lst-0-6
gå ind under: tools->new image map, find dit billede og skriv et eller andet under map name ex. link, du kan derefter definere hvor linkene skal være via, værktøjerne for oven, og skriv derefter hvor du vil linke til under href. god fornøjelse!
Avatar billede klik Nybegynder
18. maj 2002 - 01:10 #4
hvad med at give manden sine point og få lukket spørgsmålet???
Avatar billede cyberraga Nybegynder
03. juni 2002 - 02:13 #5
Jeg kan ikke finde tools>new image map i min version 4.0.1 - er den for gammel?
Avatar billede klik Nybegynder
03. juni 2002 - 16:25 #6
Denne funktion findes hvist kun fra 4,5 og frem, men der findes en del imagemap værktøjer på nettet som du kan bruge.
http://download.com.com/3000-2068-6931098.html?tag=lst-0-1
Avatar billede cyberraga Nybegynder
03. juni 2002 - 22:39 #7
OK, tak :-)