Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2000 - 17:47 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Baggrunden vil ikke være sort

Nogen der kan sige hvorfor jeg ikke kan få den bagrund til at være sort ??

<%@ Language=VBScript %>
<%     Response.Buffer = true

sMode = Request.QueryString("mode")
sID = Request.QueryString("u")
If sID = "" Then sID = Request.Form("u")
If sID = "" Then sMode = ""

Select Case sMode
'Case "add"    denne evt.!
Case "edit"
    If Request.Form("Submit") = "Opdater" Then
        Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../database/users.mdb") & ";DriverId=25;FIL=MS Access"
        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
        strSQL = "UPDATE tblUsers SET username = '" & Request.Form("Navn") & "', post = " & Request.Form("post") & " WHERE (id = " & sID & ")"
        rs.Open strSQL, myConn, 1, 3
        Response.Redirect "view_user.asp"
    Else
%>
<head>
<title>Brugere</title>
</head>
<BODY bgcolor="#000000" link="#FF0000" vlink="#FF0000" alink="#FF0000" text="#FFFFFF">
<FORM ACTION="view_user.asp?mode=del" METHOD="POST">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="u" VALUE="<%= sID %>">
<TABLE>
<TR>
    <TD>Navn:</TD>
    <TD><INPUT TYPE="text" NAME="Navn" VALUE=""></TD>
</TR>
<TR>
    <TD></TD>
    <TD><INPUT TYPE="submit" NAME="Submit" VALUE="Opdater"></TD>
</TR>
<%
    strSQL = "SELECT * from tblUsers"
    strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../database/users.mdb") & ";DriverId=25;FIL=MS Access"
    Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    myConn.Open strDSN
    Set rs = myConn.Execute(strSQL)
    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
        Do While Not rs.EOF
%>
        <table border="1" width="760" height="47">
    <tr>
      <td width="83" height="47" rowspan="2"><font color="#FFFFFF"><a href=view_user.asp?mode=edit&u=<%=rs("id")%>>ret nr. <%=rs("id")%><a href=view_user.asp?mode=del&u=<%=rs("id")%>>slet nr. <%=rs("id")%></font></td>
      <td width="202" height="13"><font color="#FFFFFF"><i>Navn:</i> <%=rs("username")%></font></td>
      <td width="157" height="13"><font color="#FFFFFF"><i>Køn:</i> <%=rs("sex")%></font></td>
      <td width="290" height="13" colspan="2"><font color="#FFFFFF"><i>E-mail:</i> <%=rs("email")%></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="202" height="22"><font color="#FFFFFF"><i>Adresse:</i> <%=rs("adress")%></font></td>
      <td width="157" height="22"><font color="#FFFFFF"><i>By:</i> <%=rs("post")%>&nbsp;<%=rs("by")%></font></td>
      <td width="130" height="22"><font color="#FFFFFF"><i>Mobil:</i> <%=rs("mobiltelefon")%></font></td>
      <td width="154" height="22"><font color="#FFFFFF"><i>Password:</i> <%=rs("password")%><font></td>
    </tr>
  <p>&nbsp;</p>
  </FORM>
        <%
            rs.MoveNext
        Loop

    Else
        Response.Write "<B>Listen er tom!</B><br><br>"
    End If
    myConn.Close
    Set myConn = Nothing
%>
<%
End Select
%>
Avatar billede stoffer Nybegynder
07. juni 2000 - 17:58 #1
prøv at sige bgcolor="Black"
Avatar billede stoffer Nybegynder
07. juni 2000 - 18:00 #2
;)

ej seriøst, så må det vel være fordi din tabel har hvid BG color og at den fylder det hele...
Avatar billede stoffer Nybegynder
07. juni 2000 - 18:03 #3
rowspan="2"  er farlig

jeg kan se du har det samme antal rows og cols, så derfor må den ikke være der
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2000 - 18:04 #4
ja det kan jeg jo se den gør - men hvad er fejlen ???

hvad gør jeg - nogen der kan hjælpe ???
Avatar billede tomsommer Juniormester
07. juni 2000 - 18:28 #5
Jeg tror det har noget med den 'else' I toppen af koden
Avatar billede tomsommer Juniormester
07. juni 2000 - 18:29 #6
Må vi se resultatet af koden (altså det som kommer ud i den browser)... så kan du se om den overhovedet udskriver <body>
Avatar billede stoffer Nybegynder
07. juni 2000 - 19:12 #7
Jeg synes du mangler en "end if"
Avatar billede qreg Nybegynder
07. juni 2000 - 19:20 #8
Så vidt jeg kan se afslutter du ikke dit table tag hvilket kan fremkalde nogle sjove fejl, specielt i Netscape.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2000 - 19:26 #9
stoffer Hvor ?
Avatar billede tomsommer Juniormester
07. juni 2000 - 19:43 #10
prøv at sætte et "end if"
efter 'end select'
Avatar billede tomsommer Juniormester
07. juni 2000 - 19:44 #11
Set myConn = Nothing
%></tr></td></table>
<%
End Select
end if
%>
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2000 - 19:49 #12
Microsoft VBScript compilation error '800a03f4'

Expected 'If'

/view_user3.asp, line 71

End Select
----^
Avatar billede tomsommer Juniormester
07. juni 2000 - 19:56 #13
%></tr></td></table>
<%
End Select
%>
Avatar billede tomsommer Juniormester
07. juni 2000 - 19:57 #14
Har du en URL, fordi jeg kan godt løse problemet ved at se koden komme ud I browseren!

send ASP koden eller en URL til

webmaster@tsn.dk
Avatar billede c9steen Nybegynder
08. juni 2000 - 08:38 #15
Når jeg kopierer din kode ind i min editor, fjerner de referencer, som kalder DB og indsætter manglende TAG's

- så bliver bagrunden sort !

Prøv forsøgsvis at luse noget af din kode ud, hvis du stadig har problemet.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2000 - 17:39 #16
det er løst nu