Avatar billede mholmgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 16:27 Der er 5 kommentarer

Hjælp....

Jeg har en kode som sender sms-beskeder, men jeg vil godt have at man kan sætte en standard tekst ind, jeg har også laved koden til det.. Nu kommer spørgsmålet hvordan får man den valdte tekst til at sætte sig ind i Besked boxen??

Her er koden:

<tr><td valign="top" colspan="2"><font face="Arial,Helvetica,Sans" size="3"><center><b>Vil du sætte en standard tekst ind?</b><br><font size="2">Teksten sættes ind i tekstvinduet hvor du kan rette den.</font></font><p>
<select name="standard" onChange="return standard_onChange();">
<option selected value>&lt; Vælg en fra listen &gt;</option>
<option value="Ring til mig på">Ring til mig på</option>
<option value="Jeg kører nu">Jeg kører nu</option>
<option value="Tak for sidst">Tak for sidst</option>
<option value="Bare en lille hilsen">Bare en lille hilsen</option>
<option value="Jeg er desværre forhindret i at komme">Jeg er desværre forhindret i at komme</option>
<option value="Jeg elsker dig">Jeg elsker dig</option>
<option value="Jeg savner dig">Jeg savner dig</option>
<option value="It's partytime!">It's partytime</option>
<option value="Pas på og kør forsigtigt">Pas på og kør forsigtigt</option>
<option value="Prøv www.Mark_s.subnet.dk og send gratis beskeder til mobiltelefoner!">Prøv www.Mark_s.subnet.dk og send gratis beskeder til mobiltelefoner!</option>
<option value="Hvis man har været halvdød to gange, hvad sker der så?">Hvis man har været halvdød to gange, hvad sker der så?</option>
</select></td></tr>

<form action="http://www.sendsms.dk/sendexternal.asp" method="get"><table align="center">
<tr><td colspan="2">Send en SMS-besked via <a href="www.sendsms.dk</a>:</td></tr>" target="_blank">http://www.sendsms.dk">www.sendsms.dk</a>:</td></tr>
<tr><td><b>Mobilnummer :</b></td><td><input type="text" maxlength="8" width="30" name="mobil"></td></tr>
<tr><td><b>Dit navn :</b></td><td><input type="text" name="afsender" maxlength="20" width="30"></td></tr>
<tr><td><b>Besked :</b></td> <td><input type="text" name="message" maxlength="140" width="30"></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="center"><input type="Submit" value="Send besked!"></td></tr>
</table></form>
Avatar billede olebole Juniormester
19. marts 2002 - 16:46 #1
<ole>
Nu ville det jo have været rart at se, hvad du bruger 'standard_onChange()' til, men du kan gøre noget à la:

<script type text/JavaScript>
function setTxt(f, sel) {
  f.message.value = sel.options[sel.selectedIndex].value;
}
</script>

<select name="standard" onChange="setTxt(this.form, this);">

/mvh
</bole>
Avatar billede mholmgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 17:00 #2
den vil sku ikke, hvad kan der være galdt??
Avatar billede olebole Juniormester
19. marts 2002 - 17:08 #3
Hvad vil den ikke? Får du fejl - i så fald: hvad siger fejlmeldingen? Kan du ikke pege på en URL med et eksempel, der ikke virker?
/mvh
Avatar billede mholmgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 17:19 #4
tekst kommer ikke ned i boxen og der komme ikke nogen fejlmeldingen kun et gult teng(Der opstod en fejl på siden). hvad går jeg???
Avatar billede olebole Juniormester
19. marts 2002 - 17:44 #5
1. Du vælger en ordentlig browser at udvikle i. IE er ikke egnet til den slags.
2. Hvis du insisterer på at udvikle i IE, sætter du den til at komme med fejlmeddelelser.
3. Du klikker/dobbeltklikker på trekanten, hvorefter den kommer med fejlen.
4. Aller vigtigst: Du oploader et eksempel og skriver URL'en her, så vi slipper for at lege quiz  ;o)
/mvh