Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
19. marts 2002 - 13:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MIAV

Jeg står og skal lave en cd-rom med miav..Jeg har tidligere lavet en som var baseret på at åbne eksterne film i film, men jeg havde nogle dårlige erfaringer med manglede script i åbnede film, derfor prøver jeg miav..
Mit spørgsmål er derfor inden jeg er kommet igang med projektet om der er noget at være opmærksom på..
Det kunne være hummelsesfunktioner, windows typer, kan man eksempelvis ikke få en uden ramme, interaktivitet, andre spm osv..
Esben
Avatar billede m-kris Nybegynder
19. marts 2002 - 14:13 #1
Jeg har selv lige lavet MIAWs i mit projekt - og jeg er nu blevet opmærksom på, at når man kører fra projektoren, så vil vinduet lægge sig bag hovedmovien og blive usynlig, hvis man klikker uden for miaw rammen.
Jeg har prøvet at sætte vinduestypen til alertbox, men så kan man til gengæld ikke få vinduet væk igen.
Jeg ved faktisk ikke, om der er vinduestyper, som ikke vil forsvinde, når man klikker udenfor rammen udover alertboxe.
Men man skal være opmærksom på dette.

m-kris
Avatar billede jmc Nybegynder
19. marts 2002 - 14:31 #2
der er mulighed for at mappe en miaw til en organisk form. Men den bliver lidt hakket og det er endnu ikke muligt at lave skygge eller antialiasing til desktoppen.
Avatar billede ask-m Nybegynder
21. marts 2002 - 09:05 #3
Hvis man ikke vil have at miaw-en ryger bagved stage hvis man klikker udenfor den, så skal man bruge en property der hedder "modal of window" eller sådan noget lignende....
For at  se hvilke muligheder der ellers er med miaw's, så kan man kigge i hjæpefilen under "contents", "lingo by feature", "movie in a window".... faktisk er det en af de fede måder at bruge hjælpefilen på, for på den måde får man samlet alt om et emne.

Ask-M
Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
21. marts 2002 - 12:08 #4
Tak for det Ask-m...Det var ret vigtigt;)HVad mener du om at bygge grundlæggende op i miav. Det er vel det rigtige ?
Avatar billede ask-m Nybegynder
21. marts 2002 - 12:49 #5
Jeg undgår helst miaw's for det kan meget hurtigt blive rodet at holde styr på en masse vinduer - både for brugeren og for programmøren.... Desuden har det været sådan (jeg ved ikke om det stadig gælder) at en miaw ikke kunne dele castlibs med stage (i ram altså), så hvis man brugte de samme externe castlibs i flere forskellige filer, så blev de loaded op i ram en xtra gang for hver miaw der blev åbnet.....

Ask-M
Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
27. marts 2002 - 09:35 #6
ok..Jeg tror alligevel at jeg prøver engang med miav, så har man da erfaringen...Når du i øvrigt siger en masse vinduer, hvor mange mener du da...
Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
03. april 2002 - 16:21 #7
må hellere få lukket spm..