Avatar billede karitolsen Nybegynder
19. marts 2002 - 10:04 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Upload af billeder

Hej derude

Er der en der kender en stump kode der kan bruges til at uploade billeder til en given mappe online?

Jeg bruger en access-database og er ellers ved at lave et interface, hvor folk selv kan ændre/rette i deres hjemmeside.

Jeg er spændt på at høre fra Jer...

/Karit :-)
Avatar billede misbruger Nybegynder
19. marts 2002 - 10:08 #1
Avatar billede misbruger Nybegynder
19. marts 2002 - 10:10 #2
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2002 - 10:21 #3
der findes flere muligheder. upload uden komponent er en mulighed - men en meget dårlig mulighed!

find i stedet ud af om du har nogle upload-komponenter til rådighed på serveren (forhåbentlig!) - og kig så på eksemplerne på den tilhørendes komponents hjemmeside

http://activedeveloper.dk/komponenter/default.asp?mode=kategori&id=10
Avatar billede karitolsen Nybegynder
19. marts 2002 - 10:28 #4
Hej misbruger

Det var jo lige lidt mere end en stump kode. Jeg vil lige afprøve den, og se, om den kan bruges til mit formål før jeg giver point. Det tvivler jeg i og for sig ikke på at den kan... :-)

Hej keysersoze

Hvad er problemet ved at uploade uden komponent?

/Karit :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 10:28 #5
jeg har en 2 sekunder
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 10:30 #6
(Upload1.htm)

<html>
<body>

<form method="POST" enctype="multipart/form-data" action="Upload1.asp">
<input type="file" size="50" name="file1">
  <input type="file" size="50" name="file2">
  <input type="submit" value=" Upload ">
  </form>

</body>
</html>
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
(Upload1.asp)

<html>
<body>

<%  Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
  Count = Upload.SaveVirtual("/")
%>

<%=Count%> files uploaded.

</body>
</html>

prøv dette

mvh.
questis.dk
Avatar billede karitolsen Nybegynder
19. marts 2002 - 10:49 #7
Tusind tak for jeres input allesammen. Jeg har fordelt pointene og håber i alle er tilfredse med det.

Tak for indsatsen,

Knus, Karit :-)
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2002 - 10:58 #8
upload uden komponent er laaangsom