Avatar billede teach-me-php Nybegynder
18. marts 2002 - 22:06 Der er 17 kommentarer

lette point tror jeg da

ER lige blevet færdig med et sinpelt forum(jubiiiiii)
....

det er lavet sådan at når du clicker på et sp. tjecker den om der er skrevet i boksen. hvis der er bliver indholdet sat ind. hvis der ikke er bliver siden vist..

men hvis du skriver en kommentar og trykker på opdater kommer der en popop box frem hvor der står at browseren skal sende info igen...hvis du så trykker på ok bliver den samme kommentar postet...hvordan sæår jeg det fra.....
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
18. marts 2002 - 22:07 #1
sæer ===== slår
Avatar billede cronck Nybegynder
18. marts 2002 - 22:11 #2
Har du oploadet forum'et?
Så kan man jo kigge på det....
Avatar billede cms Nybegynder
18. marts 2002 - 22:13 #3
du skal i submit-php filen redirecte (på en eller anden måde) til filen, der viser indholdet af forumet/tråden. Denne vil jo så ikke have postdata, som skal 'opdateres'.
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
18. marts 2002 - 22:13 #4
har lige uploadet så i kan se problemet..

http://satnaam.amok.dk/forum/spm.php?id=2
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
18. marts 2002 - 22:14 #5
formen linker til sig selv....

med $php_self
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
18. marts 2002 - 22:14 #6
prøv at skrive noget på siden
Avatar billede cms Nybegynder
18. marts 2002 - 22:16 #7
ja okay.
Der i filen, hvor du tilføjer det til databasen skal du skrive:
>>
Header("Location: /forum/spm.php?id=$id");
exit;
<<
- før at du sender anden information til browseren. Så burde det virke.
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
18. marts 2002 - 22:17 #8
cms>>Damn..kan jeg ikke...headeren skal jo ligge øverst på siden....
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
18. marts 2002 - 22:17 #9
og det hele ligger jo på en side..
Avatar billede snigermunken Nybegynder
18. marts 2002 - 22:18 #10
Let nok spm.php der viser du "udskriftet" og formularen. så laver du skriv.php eller noget i den stil, og det er der du skriver den nye besked til databasen, så header() du tilbage til samme spm.php, så har du ikke problemet med opdater/send data igen.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
18. marts 2002 - 22:20 #11
husk at fjerne muligheden for at skrive html tags i debatten.
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
18. marts 2002 - 22:22 #12
snigermunken>>nåh ja..glemte det..

jeg tror jeg bruger den med redirecten og laver så bare den der location i javascript....
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
18. marts 2002 - 22:23 #13
Hvordan er det man gør det...er det noget med str_replace
Avatar billede snigermunken Nybegynder
18. marts 2002 - 22:26 #14
htmlspecialchars($besked);

Den ville jeg bruge.
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
18. marts 2002 - 22:28 #15
ok...danke..

lav lige et svar begge to...
Avatar billede dennism Nybegynder
19. marts 2002 - 08:04 #16
Hmm... Der er vist en fejl! Jeg har lige lavet 2 kommentarer, hvor jeg skrev 'Hmm...'! Jeg skrev dem kl. 8:00! Men hvis man kigger på står der:

Den fejl skal du vist have rettet!?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2002 - 22:41 #17
teach-me-php - Jeg ser gerne du meget snart skriver tilbage her : http://www.eksperten.dk/spm/171802