Avatar billede Syska Mester
18. marts 2002 - 18:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OpenBSD med NetExpress PPPoE (hjælp)

hey

Jeg kan ikke få min OpenBSD, på nettet via min NetExpress PPPoE, jeg bruger rp-pppoe-3.3.tar, og det er konfigureret med bruger navn og pass, men i den rp-pppoe-3.3.tar står den også noget med at der skal være ppp-2.3.10.tar.gz inde, og det ser det også ud som om det er, men der sker bare ikke noget, andet end at den ikke kan få etableret en forbindelse??? er der noget der ved hvad der mere skal laves om eller en ide om hvad jeg mangler at konfigurere

Eventuelt en anden og måske bedre løsning som erstatning hvis det jeg er ved at lave er noget skidt eller der simpelthen bare er en bedre måde at lave det på, eller bare så jeg kan få det til at virke, ville sq bare være rart...

Håber der er noget der kan hjælpe mig, eller bare nogen som kan komme med en god tutorial som kan guide mig igennem da der ikke er meget hjælp i rp-pppoe-3.3.tar.gz som jeg selv har fundet.....

//Mikael
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2002 - 18:54 #1
Den skriver bare når jeg prøver med "adsl-status" (can't read ppoe PID file /var/run/pppoe.conf-adsl.pid.pppoe)

Den fil findes slet ikke, men hvis den skal være der er der vel også et program som opretter den fil, plzzz help
Avatar billede Syska Mester
20. marts 2002 - 08:10 #2
Avatar billede skwat Praktikant
20. marts 2002 - 08:10 #3
findes filen et andet sted?
Avatar billede Syska Mester
20. marts 2002 - 08:38 #4
nope, men jeg havde vist bare også selv lavet noget lort i det, men kan stadig ikke få det til at virke :-(