Avatar billede compac Seniormester
18. marts 2002 - 17:11 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Internetforbindelse fryser

Hej !
Jeg har anskaffet en Switch og tilsluttet den til mine computere samt internettet. Når man har surfet et stykke tid (ca. 10-15 min) fryser forbindelsen til internettet på begge computere. Hvad er løsningen?
(win98)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
18. marts 2002 - 17:12 #1
hvad for noget internet har du?
og hvordan har du sat det op?
hvad er det for en switch?
sidder der noget uplink, hvis der gør er det ikke godt at have et kabel siddende i det stik der er lige ved siden af!
Avatar billede md_craig Nybegynder
18. marts 2002 - 17:23 #2
lytter lige med
Avatar billede mr-bob Nybegynder
18. marts 2002 - 17:26 #3
md craig> hvis du bare vil høre hvad svaret bliver behøver du bare at trykke udfør mens der ikke står noget i boksen...... så bliver der ikke postet noget herinde, men du får email når der kommer nye indlæg!
Avatar billede compac Seniormester
18. marts 2002 - 17:30 #4
Ja, det er relevante spørgsmål kan jeg se:
1. Det er bredbåndsnet.
2 Udbyder: Stofa
3. Computerne er tilsluttet som LAN i Explorer med Http://212.10.10.20
(en anbefaling jeg har set andetsteds her på Experten)
4. Det er en 5/8 ports 100/10 M  (er det det du mener)?
5. Det sidste spørgsmål om uplink forstår jeg ikke. Hvad er uplink?
Der sidder forbindelsen til internet og umiddelbart ved siden af forb. til de 2 computere og dernæst 3 ubrugte stik (porte).
Avatar billede mr-bob Nybegynder
18. marts 2002 - 17:34 #5
prøv at sætte de to stik til computerne et stik længere væk fra det stik der går til internetforbindelsen! forstår du?
Avatar billede compac Seniormester
18. marts 2002 - 18:07 #6
Ja, nu kan den ene godt nok logge på, men fryser med det samme.
Den anden kører OK.
(iøvrigt der er intet uplink i systemet)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
18. marts 2002 - 18:15 #7
er der ikke et stik der hedder uplink på switchen?  prøv at sætte alle ledningerne med et stik's mellemrum!
Avatar billede compac Seniormester
18. marts 2002 - 18:28 #8
Jo, der er et uplink-stik. Er det ikke i forbindelse med en hub det skal bruges?  - jeg prøver lige dit forslag med at sætte ledningerne med et stiks mellemrum.
Avatar billede compac Seniormester
18. marts 2002 - 18:45 #9
Desværre Den ene PC fryser stadig straks fra start. Jeg håber at du eller andre har en løsning.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
18. marts 2002 - 19:35 #10
er du så sikker på at det er internets skyld?
Avatar billede md_craig Nybegynder
18. marts 2002 - 21:32 #11
jeg har hørt om nogle problemer med nogle værdier der var sat forkert i win XP, og fik derfor ens ADSL til at fryse, og så skulle man opdatere ens IP... men har aldrig hørt noget med win98...

du skal have internet på begge com ??? hvordan gør du det ?? med en router... prøv at opdatere IP'en under WAN-indstillinger i din router (hvis det er mugligt)
Avatar billede becko Nybegynder
18. marts 2002 - 21:44 #12
har du dynamiske ipper fra stofa
har du et link til switchen, så kan jeg lige tjekke om den kan det du er ude efter
Avatar billede arkivaren Nybegynder
18. marts 2002 - 23:25 #13
Prøve at sætte dine IP til automatisk registrering. Det brude under alle omstændigheder køre, uanset om du kører med dynamisk eller fast ip. Og måske hjælper det.
Avatar billede compac Seniormester
19. marts 2002 - 13:44 #14
Jeg har prøvet at sætte IP'er til automatisk registering -  men uden held.
Jeg har tilsluttet min switch til et netkort på hver af maskinerne.
- og kører med TCP/IP. For at maskinerne kan snakke sammen har jeg desuden måtte installere IPX/SPX - men det er måske det der er årsagen?
Avatar billede compac Seniormester
19. marts 2002 - 13:46 #15
NB! Den maskine der bliver tilsluttet til internettet sidst er den der fryser, har jeg lagt mærke til.
Avatar billede becko Nybegynder
19. marts 2002 - 13:53 #16
jeg mener kun du får tildelt, en dyn. ip fra stofa pr. abbonnement, af samme grund mener jeg at du enten skal kører med 2 netkort i en pc, eller købe en router
Avatar billede md_craig Nybegynder
19. marts 2002 - 15:44 #17
Det der med flere IP'er fungere ikke godt hvis det er til flere com... jeg har selv haft det,,, måtte bide i det sure æble og købe en router....
Avatar billede arkivaren Nybegynder
19. marts 2002 - 16:31 #18
Flere dynamiske IP'ere til flere computere er ikke noget prblem. Det virker fint; men hvis du kun har 1 dynamisk IP, er det helt sikkert et problem. Så er løsningen som andre også siger, at investere i en router.
Avatar billede compac Seniormester
19. marts 2002 - 20:12 #19
Jeg har været i kontakt med Stofa og fået af vide at min IP-adresse er dynamisk. Kan det så lade sig gøre at forbinde computerne/internetter uden brug af router (jeg kan se at en router er en dýr ting)?
Avatar billede becko Nybegynder
19. marts 2002 - 20:35 #20
ja ! du skal have 2 netkort i en pc, den sætter du op som router, det kræver at den er tændt når de andre skal på, der findes en løsning som flere herinde bruger, en trendnet ipsharing station, jeg mener den ligger omkring en tusse, den klare opgaven fortrinligt
Avatar billede compac Seniormester
19. marts 2002 - 21:36 #21
Jeg kan se at købet af min switch er et fejlkøb, da det ikke kan lade sig gøre at dele forbindelsen til Stofa uden
- at køre med 2 netkort og dermed have 2 computere tændt samtidig.
- eller også anskaffe en router.
Men  jeg vælger nok alligevel netkort-løsningen, da en router ikke er helt billig.
Avatar billede compac Seniormester
19. marts 2002 - 21:39 #22
Stofa-problemet bliver iøvrigt livligt diskuteret her på Eksperten - prøv blot at søge på "Stofa".
Deres politik er, at kun een computer må være tilsluttet ad gangen.
Bør overvejes før du går over til Stofa.
Avatar billede compac Seniormester
20. marts 2002 - 13:01 #23
Er der iøvrigt nogen der vil bytte fra en switch  til en router?
Avatar billede md_craig Nybegynder
20. marts 2002 - 15:05 #24
compac >>> hvorfor vælge netkorts løsningen ??? fordi det er billigere, prøv regn lidt på det, hvis du skal have et ekstra netkort + et program der henholds vis koster ca. 150,- og 1000,- så ville jeg nok vælge at købe en router... pris for fx en ZYXEL Prestige 310 er 1.600,- og de penge er godt givet ud i forhold til mener jeg...

jag har selv denne router, og den køre godt. men der er hvist også mærker der er biligere... men mere kan jeg ikke sige om det.

Behold din switch, ellers kan du ikke bruge din router til noget. (jo hvis du køber en router med indbygget switch eller hub)

Men køber du fx en ZYXEL prestige 310, eller det der svare dertil hos andre mærker, så ska du beholde din switch.

www.ZYXEL.dk

du kan evt. selv kaste et kig på den.

Hilsen Jens
Avatar billede md_craig Nybegynder
20. marts 2002 - 15:12 #25
compac >>> lige noget om det med flere IP'er....

jeg ved ikke hvad politik da har hos Stofa og hvorfor, men jeg har selv haft denne løsning, dog hos TDC, det var heller ikke problem frit, men tændte jeg bægge komputere på samme tid, så var der ikke nogle problemer. (wierd)... problemet var at de hos TDC have nogle problemer, deres server havde prblemer med at frigive IP nr. 2 efter nr 1 var frigivet. men efter 10 opkald til TDC og altså 10 forsøg på at løse problemet, så købte jeg min router... og det er jeg glad for, nu kan jeg også få alle 3 computere på.

det er der desuden ikke problemer med. men husk at få rettet dine dynamiske IP'er til en
Avatar billede arkivaren Nybegynder
20. marts 2002 - 22:57 #26
Stofa's politik er, at hver hustand kun må tilslutte en PC i deres standardmodem, jvf. deres abonnementsbetingelser. Derfor har du kun 1 dyn. IP, og er helt uden diskussion nødt til at købe router, ihvertald den eneste rigtige. ELLER få en anden, og dyrere, aftale med Stofa.
Og sådan er det bare!!!