Avatar billede nightcrow Nybegynder
18. marts 2002 - 15:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ENCODE, ENCRYPT

Jeg sidder og prøver at få MySQL Til at kode en attribut i en tuppel.

Ideen er noget lignende dette:

begin;
select ENCODE('Data der skal kodes', 'Nøgleværdi') as KodetData;
insert into test values('', '800', KodetData);
commit;

Kan dette gøres i én MySQL-sætning - altså uden Transaktions??
Ovenstående virker ikke helt, idet at KodetData som sættes ind i tabellen test er tom...
Avatar billede morw Nybegynder
18. marts 2002 - 16:02 #1
insert into test values('', '800', ENCODE('Data der skal kodes', 'Nøgleværdi'));
Avatar billede morw Nybegynder
18. marts 2002 - 16:04 #2
Husk at det skal være et BLOB felt da værdien vil være en binary string.
Avatar billede nightcrow Nybegynder
18. marts 2002 - 16:07 #3
Virker,,, thanx