Avatar billede zebber Nybegynder
18. marts 2002 - 15:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Formater HD med XP

Hi guys..
Min maskine kører ikke godt , så derfor har jeg besluttet mig for at formater HD'en.

Jeg har 2 partioner i NTFS, og kan ikke få lov til at formater.
Jeg vil starte med en helt ren HD.

Er der nogen der har check på det?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 15:12 #1
Du skal ind og fdiske
Avatar billede zebber Nybegynder
18. marts 2002 - 15:13 #2
Hvordan?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 15:13 #3
Sæt en Start diskette ind i dit drev og start computeren op

Skriv så Fdisk og tryk Enter og slet dine partitioner og formater så drevet :)
Avatar billede webdesigner Praktikant
18. marts 2002 - 15:16 #4
ikke fdisk....
du skal tilbage formatere til Fat32 eller have et dos program der kan håndtere NTFS....
du kan eventuelt indsætte din xp-cd og lave en installation af xp men når den så spørger hvor den skal installeres og i hvilket format vælger du Fat32 og stopper dennår den er færdig. (altså med konverteringen af ntfs)
du kan herefter formatere!
det ande drev kan formateres fra xp (i ntfs format...)
Avatar billede zebber Nybegynder
18. marts 2002 - 15:17 #5
Hvordan laver man en start diskette i XP.?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 15:18 #6
ok sorry..så er det bare mig der tager fejl :)
Avatar billede zebber Nybegynder
18. marts 2002 - 15:20 #7
Hvilket dos program kan håndtere NTFS
Avatar billede jakeman Nybegynder
18. marts 2002 - 15:43 #8
Du skal ind i fdisk og slette dine Non-DOS partitioner (NTFS), derefter boot'er du på din XP cdrom og i den setup kan du så lave NTFS partitioner igen!

Evt. bootdisk med fdisk på finder du på:

www.bootdisk.com

/Jakeman
Avatar billede webdesigner Praktikant
18. marts 2002 - 16:01 #9
det må du da selv om... :)
Avatar billede becko Nybegynder
18. marts 2002 - 17:01 #10
jeg har en fiks lille sag der hedder delpart, kør den og du rydder helt op, herefter kører du fdisk /mbr for at genetablere din master boot record, efterfulgt af fdisk og hvordan du nu vil have det ;) gi en kommentar hvis jeg skal sende den
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 17:03 #11
zebber >> Hvorfor Afviser du hans svar  ??? Han svare jo rigtigt :).. og har du overhovedet prøvet det han skrev ?
Avatar billede zebber Nybegynder
18. marts 2002 - 18:41 #12
Hey Becko...
Jeg har lige været off line, pga Webdesinger svar, som virkede tak , på den ene partition D.

Jeg vil gerne prøve delpart tak.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 18:47 #13
Zebber >>> hvorfor afviser du så hans svar og Acceptere jakemans ?

Vil gerne have en god forklaring !
Avatar billede zebber Nybegynder
18. marts 2002 - 18:47 #14
s.b.a...

Tak for din bekrymring, vedr. webdesigner.
Det var netop fordi at jeg prøvede og fordi at det er min første gang jeg har brug for hjælp, så jeg har ikke helt check på det endnu.

Slå koldt vand i blodet, tingene behøver ikke kun at være negative.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 18:53 #15
Så må Jakeman lave et SPM og give points til Webdesigner :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 18:54 #16
Zebber >>> Det var ikke meningen at lyde sur :)...
Avatar billede zebber Nybegynder
18. marts 2002 - 19:03 #17
s.b.a..
Det er i orden, jeg blev bare lige så overrasket som dig selv.
Vil du stadig have en god forklaring el. er vi ok
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 19:08 #18
det er iorden har prøvet det selv før ;)...
Avatar billede becko Nybegynder
18. marts 2002 - 20:52 #19
Har lige været borte, den får du men jeg skal lige bruge en mail adresse, uden viruscheck, delpart opfanges som en virus, på trods af at den er med i NT3.51