Avatar billede dave_dk Nybegynder
18. marts 2002 - 13:26 Der er 9 kommentarer

Embed font i HTML

Jeg skal have embed'ed en font i IE således at hvis den ikke er installeret på brugerens maskine, downloades den og vises.

Jeg ved det er muligt med .eot-filer. Disse indeholder dog en begrænsning som gør jeg ikke kan bruge det.

Istedet vil jeg gerne bruge en TTF (truetypefont).

Jeg har forsøgt det her (som taget fra MSDN):

@font-face {
    font-family: ROTORcap Extended Bold;
    font-style:  normal;
    font-weight: normal;
    src: url(ROTOREB_.TTF);
  }

- filen ligger rigtigt og har endda også prøvet med FULD stiangivelse osg det hele.

Nogen der har en løsning på det her ? (der gives 200 point - maks pga af deres sytem :( - til den der kommer med et hurtigt svar)

(skal fungere i IE5.5+)

/david
Avatar billede krogstrup Nybegynder
18. marts 2002 - 13:30 #1
jeg tror ikke det kan lade sig gøre direkte med true type fonte, det skal være en .eot fil !
Avatar billede dave_dk Nybegynder
18. marts 2002 - 13:31 #2
det må være muligt at bruge en TTF ... eot filer har en grænsning til domæner + deres program til at lave dem SUXXX.....
Avatar billede knudgert Nybegynder
20. marts 2002 - 05:54 #3
@font-face er ganske vidst en del af css 2, men der er ikke nogen af de gængse browsere, der understøtter det.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
20. marts 2002 - 08:54 #4
nej - kun Explorer (man kan muligvis godt kalde den gængs :-)
Avatar billede knudgert Nybegynder
21. marts 2002 - 14:12 #5
@font-face virker ikke i Internet Explorer, hvis du mener det, så giv et link til en side med det, hvor det virker.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
21. marts 2002 - 14:17 #6
Avatar billede krogstrup Nybegynder
21. marts 2002 - 14:17 #7
hmmm - glem zulu.dk

kan se at de har droppet det igen

men www.edag.dk virker !
Avatar billede knudgert Nybegynder
21. marts 2002 - 18:05 #8
Ja, men det er jo en *.eot-fil (og lavet med Microsoft Weft), det ved jeg godt virker.

Men eksemplet, som blev postet her af dave_dk, er med en TTF font og det er med i css 2, men ikke understøttet i nogen browsere endnu.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
22. marts 2002 - 07:12 #9
ok - beklager, jeg fik ikke læst dine kommentar ordentligt igennem :-)