Avatar billede danielp Nybegynder
17. marts 2002 - 19:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilken ADSL??

Hejsa!
Jeg går lidt og tænker på at få ADSL. Jeg har to computere som jeg gerne vil vil dele forbindelsen i mellem, men jeg ved ikke helt hvilken udbyder jeg skal vælge. Hvad vil i anbefale?? Nogen som har haft gode/dålige erfaringer med en speciel udbyder??
Jeg har hørt at hvis jeg får ADSL så er det kun det ene telefon stik som jeg bruger til adsl som virker... Og at jeg altså så skal trække ledninger rundt fra alle telefoner i hele huset til det ene stik... Er det virkeligt rigtigt?? ????
Og så lige en ting til: Hvordan skal jeg dele forbindelsen mellem de to computere??
Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
17. marts 2002 - 19:17 #1
TELEDANMARK-> De er altid gode!
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
17. marts 2002 - 19:17 #2
Det er kvali!
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 19:18 #3
Jeg har læst så mange negative artikler om Orange/mobilix. Så dem ville jeg ihvertfald ikke vælge. Og har selv været kunde ved deres mobil abonoment, og havde kun bøvl med det!!!
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 19:18 #4
Ja TDC er kvalitet. Og du er sikker på hvad du får!
Avatar billede danielp Nybegynder
17. marts 2002 - 19:20 #5
Ok, men er det rigtigt det der med at det kun er det ene telefonstik som jeg bruger til adsl der vil virke???
Avatar billede ballak Nybegynder
17. marts 2002 - 19:26 #6
Danielp : jeg ved ikke hvordan det er med andre udydere, men jeg har Orange ADSL of her virker alle telefonstikkene, men jeg vil ikke anbefale dig at blive kunde hos Orange da deres support stinker.
Avatar billede danielp Nybegynder
17. marts 2002 - 19:28 #7
Nogen der har TDC der ved noget om hvilke telefonstik der virker??
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. marts 2002 - 19:41 #8
Jeg har selv Orange/Mobilix De har en ok stabil forbindelse :) men kan ikke anbefale dem, grunden til at jeg stadig er kunde hos dem er at jeg ventede på min forbindelse i 9 måneder så derfor så holder jeg ved den i nu :) har også været kunde hos Cybercity og Teledanmark :)

Jeg kan starte med at fortælle lidt om Cybercity :)
---------------------------

Der er Ingen tvivl om at Cybercity har danmark BEDSTE support De hjælper dig med alle problemer og giver ikke op før problemet er løst alt er positivt hos dem :) har kun haft gode erfaringer med dem.. Grunden til jeg skiftede udbyder var at de på det tidspunkt ikke kunne tilbyde ADSL i mit område :(...Men det kan de nu men vil som sagt helst ikke give slip på en forbindelse jeg har ventet på i 9 måneder.. men ellers så er Cybercity et meget klogt valg :)
---------------------------

Teledanmark dem ville jeg holde mig langt fra de har en meget dårlig support alle dem jeg har talt med i fon har været nogen sure typer :)
Så teledanmark holder jeg mig langt fra og anbefaler at du også gør :)
------------------------------

Orange/Mobilix De har heller ikke en god support efter min mening
de er næsten ikke trænet til en skid :) Og da jeg bestilte min forbindelse var aftalen at jeg ville få min forbindelse efter 30 dage men der gik som sagt 9 måneder. Hver gang jeg ringede til dem blev de ved med at sige: "du får din forbindelse om 30 dage". Det sagde de indtil de 9 måneder...Orange/Mobilix tilbyder heller ikke Internet mere da de satser mere på mobil området som dem kan du alligevel ikke vælge længere... Men de kunder som stadig er Internet kund kan dog stadig beholde deres forbindelse :-)
-----------------------------

Det er mine erfaringer med de 3 selskaber :)

S.B.A
Avatar billede danielp Nybegynder
17. marts 2002 - 19:52 #9
S.B.A. > Tak for et så udførligt svar.. Det er man jo ikke så vant til ;o)
Jeg har lige et spørsgmål mht. det der med at kun et telefonstik virker.. Er det sådan ved f.eks. CyberCity, som du så stærkt anbefaler??
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. marts 2002 - 19:57 #10
Nej det passer da ikke Du kan da bruge alle de telefon stik du har i husstanden...
Avatar billede tumben Novice
17. marts 2002 - 22:21 #11
der skal laves om på dine telefonstik....men det afhænger helt af hvordan det ser ud nu...hvis du får TDC ADSL bredbånd...så må KUN skillefilteret have forbindelse til "nettermineringspunktet" (dit indgangsstik).
Hvis nu DU har flere ledninger....gående ud fra dit nettermineringspunkt...SKAL de pilles af, os sættes "op i R...." på det stik som følger med i pakken ..sådan et hermafroditstik...der forbinder termineringspunktet med skillefilteret !!
Så virker det hele normalt igen, men i praksis betyder det nok at du skal lave et "indgangsstik" ved siden af dit termineringspunkt. ...er du med ????
Det er NEMT
Avatar billede hexya Nybegynder
18. marts 2002 - 02:55 #12
Hvis du vil betale mere end nødvendigt... så tag TDC! Og det gælder for stort set alle former for telekommunikation.

Hexya
Avatar billede greek Nybegynder
18. marts 2002 - 11:16 #13
Jeg kører selv adsl derhjemme nærmere betegnet en 1024/512 opkobling fra tele danmark. Jeg har 3 computere sluttet til i et netværk som har forbindelse til hovedcomputeren, hvorfra de går på internet. Da jeg skulle bestille det spurgte de om der skulle komme en mand ud og sætte det op dvs. så alle telefonerne virker osv. Jeg har ikke haft noget at klage over endnu.
Avatar billede gasserdrengen Nybegynder
18. marts 2002 - 13:02 #14
Det billigste er CS TESKALI, og sikkert fint. Der er ingen grund til at du trækker telefonstik, da ADSL kører via netkabler. Så du skal enten købe trådløst netværk (er rimelig dyrt) ellers skal du til at trække kabler. Så det du skal bruge er en HUB + 2 parralel kabler så skulle det hele kører. ;o)
Avatar billede characterx Nybegynder
24. marts 2002 - 14:48 #15
Jeg vil helt klart anbefale Tiscalí. Jeg har ikke haft et eneste problem med min linie endnu (15 måneder) og den har kun været nede 2 gange, (ialt omkring 20 timer). Mht. til TDC, så vil jeg ihvertfald ikke anbefale dem til andre, da jeg kun har hørt dårligt - Ok måske _når_ det virker, så siger folk, at de har bedre ping på f.eks CS servere. Men hvad kan man bruge det til, når 1½ måned på at få det til at virke ?

Og skal lige tilføje, at jeg kender 5-10 stykker der har Tiscalí ADSL, og INGEN har haft det der ligner problemmer med dem.

Jeg ved ik så meget om Cypercity, men kender en som har det, og han brokker sig ikke.

Og mht. til flere computere på linien; Så kan du jo bestille en Cisco677 router med (virker kanon) - koster 45 kr. mere - og så skulle du være sikret internet til 50-100 computere på netværket.

- TNN
Avatar billede tumben Novice
17. april 2002 - 23:03 #16
det var sgu da et underligt svar at accepterer....det du spurgte om ..har jeg svaret på..har det selv..og har selv lavet det ..sådan skal det gøres..men det må du "sgu" da selv om :-()
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. april 2002 - 11:22 #17
Hmm..Har samme mening som "tumben"....