Avatar billede reaper Nybegynder
06. juni 2000 - 16:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Realtek 8139

Jeg har lige installeret et RTL8139 på en NT40 med servicepack 6, og det virker ganske fint men jeg bliver ved med at få "service failed"fejl. beskeden i eventviewer:
"The Realtek RTL8139(A/B/C/8130) PCI Fast Ethernet Adapter Driver service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file" specified.
Jeg har checket regedit, og nærmest alt andet jeg kunne komme i nærheden, HVORFOR GØR DEN DET?????
Avatar billede burningice Nybegynder
06. juni 2000 - 17:36 #1
Det ser da vist ud til at der er et eller andet galt med driverne... har du prøvet at fjerne driverne og installere dem igen?? Evt. sætte netkortet ned i en anden slot.
Avatar billede denniss Nybegynder
06. juni 2000 - 19:53 #2
Prøv evt. med de drivere nyeste fra nettet. (hvad står der i readme om NT)

En anden ting som mange går fejl af, er at når man har installeret et eller andet som kræver drivere, det det vigtigt HVER gang at installere den service pakke som man nu kører med. Fordi i forbindelse med f.eks. netkort installation, sker der til tider at der kommer gamle filer ind, som ikke er optimale. Det jeg siger er

prøv at lægge service pakken på lige efter din netkort installation.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. juni 2000 - 08:22 #3
Jeg har selv et Realtek kort (kan dog ikke lige huske hvad model det er) men det jeg ville anbefale dig er:
Køb et 3COM netværks kort.
Mine erfaringer med Realtek er overhovedet ikke engang tæt på gode.

-Maniacdog-
Avatar billede denniss Nybegynder
07. juni 2000 - 18:15 #4
Enig med maniacdog
Avatar billede burningice Nybegynder
07. juni 2000 - 20:41 #5
De er sgu ikke engang gode i forhold til prisen :)
Avatar billede reaper Nybegynder
08. juni 2000 - 09:07 #6
Ingen af tingene virkede, så jeg blev nødt til at skifte kortet ud, og jeg vidste allerede det med SP, men det var det bedste bud, tak for det
Avatar billede burningice Nybegynder
09. juni 2000 - 16:51 #7
Hmmm.... ingen af tingene virkede... men denniss fik pointene :)