Avatar billede jmorratz Nybegynder
17. marts 2002 - 14:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mailserver med fælles kalender til Outlook

Hvilke mailserverer findes der med en fælles kalender funktion indbygget?

Det skal kører på en NT 4.0 server, med 8 Win98/2000 clienter, alle med Outlook 2000, forbindes til internet via en ISDN router, dialup med dynamisk IP.

Posten skal hentes hos en udbyder, hvor der er oprettet et domain med *-alias (*@domain.dk)

Nogle af brugerne er mobile, og derfor offline det meste af tiden, men tanken er at ALLE aftaler/møder lægges ind i kalenderen, så hvis bruger1 ikke har en aftale på et givet tidspunkt, kan en bruger2 lægge en aftale ind for bruger1, næste gang bruger1 selv skal lave en aftale, går bruger1 online til serveren, for at finde et ledigt tidspunkt i kalenderen, og kan derfor ikke lave en aftale der konflikter med den aftale som bruger2 lavede på bruger1's vegne.

Lyder det alt for kryptisk?, spørg endelig løs, hvis jeg skal uddybe/præcise noget.

Jeg håber at der nogen som har et godt forslag.

Jørgen
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2002 - 14:11 #1
Benyt Microsoft Exchange
Avatar billede jmorratz Nybegynder
17. marts 2002 - 14:21 #2
Schulze

Jeg har kigger lidt på Exchange, men er den velegent til en dialup connection?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2002 - 14:28 #3
Ja.
Et billigt alternativ kunne være en online kalender:
http://www.webkurs.dk/reservation/booking/
Eksempel
Avatar billede jmorratz Nybegynder
17. marts 2002 - 17:34 #4
Schulze, tak for svarene, jeg går efter en Exchange løsning.

Jeg har lavet en test opstilling med en Windows 2000 Server SP2, og installeret en Exchange 2000 Server på den (prøve ver.)

Men Exchange er ikke lige sådan at gå til, jeg skal nok have lidt hjælp, så jeg opretter et nyt sp.