Avatar billede slumbie Nybegynder
17. marts 2002 - 14:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Løkke

Jeg skal finde en måde at kører min løkke baglæns.

    for x=newpos-1 to oldpos

Jeg vil godt have den til at tage hvis (newpos=10, oldpos=5) først x=9,x=8 og ned til 5
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
17. marts 2002 - 14:08 #1
for x=newpos to oldpos step -1
Avatar billede slumbie Nybegynder
17. marts 2002 - 14:10 #2
takker
Avatar billede slumbie Nybegynder
17. marts 2002 - 14:32 #3
Kan jeg få lidt hjælp til at optimere denne kode.. Der er vist ingen grund til at lave alle de connections til databasen.
<%

sub rykposition(oldpos,newpos)

    if oldpos < newpos then
    dim db, sql1
    dim strConn, strconn2, strconn3, strconn4, strconn1
    dim x, sql, sql2
Set strconn1 =Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConn1.open="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("./db/wjt.mdb")
      sql1= "UPDATE staff SET position = 0 where position="&newpos&""
strConn1.Execute (sql1)
strconn1.close

    for x=newpos-1 to oldpos step -1

Set strconn =Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConn.open="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("./db/wjt.mdb")

      sql = "UPDATE staff SET position = "&x&" + 1 where position = "&x&""
response.write sql
strConn.Execute (sql)
strconn.close

    next
Set strconn2 =Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConn2.open="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("./db/wjt.mdb")
      sql2= "UPDATE staff SET position = "&oldpos&" where position=0"
strConn2.Execute (sql2)
strconn2.close

    else