Avatar billede andersfehrmann Nybegynder
16. marts 2002 - 22:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan stoppes en asp-service der er startet ?

Jeg har benyttet nogle asp-sider til e-mailforms fra http://www.webwizguide.info/asp/tutorials/email_using_cdonts_tutorial.asp

Der har været en fejl i siderne da jeg nu efter at have sendt én mail fra e-mail-formen bliver mail-bombet med flere 1000 mails.

Jeg har så efterfølgende slettet de mapper hvor asp-filerne befinder sig.

Derefter har jeg stoppet alle i-net-services på den windows terminal server hvor asp-siderne har kørt fra.

Men nu ligger der stadig 70.000 mails som jeg ikke kan slette der ligger i mappen d:\inetpub\mailroot\queue

1. Hvordan kommer jeg af med de filer, hver gang jeg prøver at slette eller "Take Ownership" bliver jeg nægtet adgang.

2. Hvor ser jeg hvilke asp-services som serveren står klar til at fyre af så snart jeg aktiverer iis-services igen.  Og hvordan stoppes disse forsvarligt.

Avatar billede oskar Nybegynder
16. marts 2002 - 23:24 #1
1a. Har du prøvet at genstarte serveren og så slette filerne?
1b. Har du prøvet fra en DOS-prompt (kommandoprompt)?
1c. Hvad med at genstarte i Recovery Mode (eller hvad det nu hedder?)

2a. Formodentlig under Administrative Tools - Services
2b. Eller måske ved at afinstallere iis?
Avatar billede bidetus Nybegynder
17. marts 2002 - 05:24 #2
Stoppe IIS servisen
slette filerne
starte IIS servisen igen.
Avatar billede andersfehrmann Nybegynder
17. marts 2002 - 19:25 #3
i promten får jeg bare "acces denied" ved del *.*

Jeg har prøvet at stoppe IIS-servisen
Slette filerne kan jeg stadig ikke.

Jeg har ikke prøvet at afinstallere iis - men det burde vel ikke være nødvendigt...
Avatar billede oskar Nybegynder
17. marts 2002 - 20:09 #4
prøv det dog
Avatar billede tsunami Nybegynder
18. marts 2002 - 15:27 #5
Genstarte serveren skulle meget gerne virke.....
Avatar billede bidetus Nybegynder
19. marts 2002 - 15:08 #6
du skal også kille alle dine dllhost.exe før det virker