Avatar billede halfblind Nybegynder
16. marts 2002 - 19:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

roll-over

Hej.. jeg er lige startet med at lege med Flash og har lavet en lille animation, nogen der kan hjælpe mig/lave det sådan at den først kører når man går med musen over den.... har prøvet, men kan ikke rigtigt finde ud af det...

skriv e-mail og så sender jeg den og gerne en lille beskrivelse hvordan det er gjort
Avatar billede onkelmor Nybegynder
17. marts 2002 - 00:20 #1
du kan sende den til lille-lasse@ofir.dk
Avatar billede nanna31 Praktikant
17. marts 2002 - 00:31 #2
I den frame på tidslinien, hvor din animation starter skal du først indsætte scriptet stop(); så din animation ikke bare kører af sig selv.

Knapper (buttons) i Flash er det eneste slags objekt, som kan registrere, når du kører musen hen over den, så du skal bruge en knap.

Knappen skal have følgende script :

on (rollOver) {
    gotoAndPlay(x);
}

x er nummeret på den frame, hvor din animation starter.

Hvis din animation f.eks. er i et movieclip :

on (rollOver) {
    navnetPaaClippet.gotoAndPlay(x);
}
Avatar billede halfblind Nybegynder
02. maj 2002 - 19:35 #3
det er vist på tide at lukke