Avatar billede mhs Nybegynder
16. marts 2002 - 16:11 Der er 1 løsning

Tom felt i tabel

skal finde det første sted i en database hvor der er et tomt felt i "name" og skrive hvilket idnr "id" der høre til feltet, men kan ikke søge på et tomt felt, for fejlen ADODB.Field (0x80020009)enten er bof eller eof sand
SQL = "Select * "
      SQL = SQL & "FROM site "
    SQL = SQL & "Where Name = ''"
Avatar billede rou Nybegynder
16. marts 2002 - 16:24 #1
Det kan du da sagtens, du skal bare huske at teste på rs.EOF før du prøver at hente noget ud.
Det kan jo være der ikke er nogen som har en tom streng i det felt.
Hvis du derimod checker mener at feltet skal indeholde NULL, så skal du skrive "WHERE name IS NULL" istedet.
Men stadigvæk check på rs.EOF, før udtræk.