Avatar billede boleole Nybegynder
16. marts 2002 - 15:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

>Spring brugte labels over - igen...

Hej kloge folk!

Jeg har samme problem, som 'jensch' havde i 2001... Er der ikke nogen, som kan hjælp mig ved at kigge på http://www.eksperten.dk/spm/42385 ?

Der er selvfølgelig point til det/de rigtige svar!

Mange tak! ;)
Avatar billede terry Ekspert
16. marts 2002 - 15:54 #1
boleole>have you tried with the answer from 42385?
Avatar billede boleole Nybegynder
16. marts 2002 - 15:58 #2
Jep!

It's just perfect on the screen when I click 'Show Print', but when I print the page it's just starts printing on label one...
Avatar billede terry Ekspert
16. marts 2002 - 16:04 #3
Well I havent played around with labels before but if you send me your dB then  I will see if I can see the problem.

terry@santhell.dk
Avatar billede boleole Nybegynder
16. marts 2002 - 16:10 #4
Thanks very much indeed, but I just can not do that... I have personal data about other people...

But all I did was to paste:
Option Compare Database
Option Explicit
Dim tæl As Integer
Dim a As Integer

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If tæl < a Then
Me.NextRecord = False
Me.PrintSection = False
End If
tæl = tæl + 1
End Sub

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
  a = InputBox("Hvilken etiket er den første, der skal bruges?", "Hjælp",1)

tæl = 1
  DoCmd.Maximize

End Sub

into a macro (?) under the 'report' (dansk...)... I don't have any other code in the macro...

Thanks!
Avatar billede terry Ekspert
16. marts 2002 - 17:09 #5
The code looks OK to me and IF it works in preview then I would have thought it would work when printing too. Its hard for me to check whats happening without actually seeing your dB, so IF you can maybe send JUST a couple of records where you have altered the data then I dont have to make anything here!
Avatar billede nih Novice
17. marts 2002 - 09:45 #6
boleole ->
  Problemmet opstår fordi rapporten internt i Access gennemløbes flere gange - eks. for at beregne total antal sider.
  Du kan indsætte følgende for at sikre dig at koden kun gennemløbes ved den sidste formatering:

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)

If Me.Pages <> 0 Then

If tæl < a Then
Me.NextRecord = False
Me.PrintSection = False
End If
tæl = tæl + 1

end if

End Sub

vmh Niels
Avatar billede nih Novice
17. marts 2002 - 09:47 #7
Det er disse 2 linjer:
    If Me.Pages <> 0 Then og
    end if
du skal tilføje.
Avatar billede nih Novice
19. marts 2002 - 11:02 #8
olebole -> hvordan går det ?????
Avatar billede boleole Nybegynder
19. marts 2002 - 18:13 #9
Det ser ikke ud til at virke... Da jeg indsatte dine to linier, startede den ikke ved den ønskede label, men ved den første...
Avatar billede boleole Nybegynder
01. september 2002 - 12:55 #10
Det er jo ikke, fordi mit problem er blevet løst, men pointene skal jo gives, da man har forsøgt at hjælpe...

Tak for at prøve!
Avatar billede codemiss Nybegynder
08. februar 2005 - 14:41 #11
Lidt sent med en løsning på boleoles problem, men måske andre der kan bruge den!

Jeg indsatte denne kode i min rapport, og så bliver mine labels printet pænt ud,
og de bliver printet der hvor man vil have dem ;-).

Private Sub Report_Activate()
    If MsgBox("Vil du printe labels?", vbYesNo) = vbYes Then
        DoCmd.PrintOut acPrintAll, , , acMedium, 1, True
    End If
End Sub

Resultatet på rapporten kan ikke bruges, da der kun vises en label.
Men printe - det kan man ;-)