Avatar billede lynge_dk Nybegynder
16. marts 2002 - 12:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjælp til router cisco 677

er det ikke muligt at om gåes firewallen i router en.
min lan ip er 10.0.0.1 og min global ip er 242.xxx.xxx.xx. så mit spørsmål er, om der er en måde og kun bruge sin globale ip på, frem for sin lan ip da den ligger før firewall så, man er fri for at forwarde sine porte hvergang man skal bruge et program eller spille et spil på nettet.
håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. marts 2002 - 13:47 #1
Avatar billede lynge_dk Nybegynder
16. marts 2002 - 16:24 #2
ja og det ved jeg godt det var ikke det mit spørsmål gik på
Avatar billede oz2kas Nybegynder
16. marts 2002 - 17:33 #3
du kan ikke få din computer til at have din wan ip.
Du kan smide en
cbos # set nat entry add <din lan ip>
så smider din router alle de requests der nu måtte komme på alle porte videre til din maskine...

Dette kan dog ikke anbefales, da du dermed har en fuldstændig åben maskine...
Avatar billede lynge_dk Nybegynder
17. marts 2002 - 17:48 #4
ok kan du forklare mig hvordan jeg gør det
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. marts 2002 - 17:52 #5
du logger ind på din router (se hvordan på ovenstående link).
herefter skriver du:
ena
dit passwd
set nat entry add <ipen på den maskine du vil åbne til>
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. marts 2002 - 17:54 #6
den fik vist ikke det sidste med.
herefter skriver du:
"write"
og
"reboot"
routeren vil nu reboote og bagefter skulle du gerne kunne komme igennem udefra :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. marts 2002 - 21:43 #7
kan du bruge det til noget?
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. marts 2002 - 05:48 #8
Nej, du kan ikke. Så skal du ikke være bagved et nætværk, men du skal være koblet op via et moden e.l. Der findes ingen måde at gøre det du vil på. Desværre
Avatar billede characterx Nybegynder
19. marts 2002 - 20:57 #9
Jow., den kan nemt gøres med en lille kommando i Telnet (kør:  telnet router_ip_adresse)

skriv dit password,
og skriv der efter: 'en' for at få lov til at skrive i cbos'en
Herefter bruger du 'set route default 10.0.0.1' til at forwarde alle porte til 10.0.0.1
Og derefter brug 'write' til at skrive til cbos'en og så 'reboot' engang, og herefter vil alle porte ville forwardet til din IP. Dette har self. sine ulemmer; Bl.a. at hackere har utroligt nem, ved at komme ind på din computer (typisk via port 1500-2500-3500).
Håber det kunne hjælpe dig.
- TNN
Avatar billede characterx Nybegynder
27. marts 2002 - 18:44 #10
- - skulle have været et svar:.

- TNN
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. maj 2002 - 08:05 #11
lukketid?!
Avatar billede characterx Nybegynder
23. maj 2002 - 14:44 #12
Eller du kunne give min de point?