Avatar billede justdoit Nybegynder
14. marts 2002 - 16:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Script fejl ?

I mit nyhedsbrev kan en bruger gå ind og oprette sig, og der er mulighed for at slette sig selv fra listen igen!

Men når jeg prøver at slette mig kommer der en scriptfejl som jeg ikke kan finde ud af. Det skal siges at brugeren bliver slettet, så det er ikke det er der fejlen:

Fejlen lyder:

ADODB.Recordset fejl '800a0e78'

Den handling, programmet anmodede om, er ikke tilladt, hvis objektet er lukket.

/dvdit/dvdit-filer/nyhedsbrev/frameld.asp, linje 27
Avatar billede justdoit Nybegynder
14. marts 2002 - 16:28 #1
Her er koderne!

<%@ Language=VBScript %>
<%option explicit%>
<!--#include file ="SpawnedHead.asp"-->
<%
Dim email,conn,rsMail
email = Request.Form("eaddy")
response.write( email )

if email = "" then
response.write("Gå venligst tilbage og skriv din e-mail adresse som du vil slette.")

else

If InStr(1,email,"@",vbTextCompare) = 0 then

response.write(" Dette er ikke en korrekt e-mail adresse, prøv venligst igen!")

else

set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
conn.Open(Server.Mappath("../../db/SpawnedMailer.mdb"))

set rsMail = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
rsMail.Open "Delete * FROM MailingList WHERE MailingAddy='" & email & "'", conn

    If rsMail.EOF Then
        Response.Write "Din e-mail findes ikke!"
        else
        Response.Write "Du er nu frameldt nyhedsbrevet!"
        end if

rsMail.close
conn.close
end if
%>
<!--#include file ="SpawnedFoot.asp"-->
Avatar billede justdoit Nybegynder
14. marts 2002 - 17:38 #2
Det der egentlig skal ske, er at scriptet bare skal lukkes uden det laver fejl, for scriptet udføger det så det skal - så hvis der er nogle der har en fiks ide, sidder jeg klar til at prøve det af:)
Avatar billede sylvester1 Nybegynder
14. marts 2002 - 18:14 #3
Der er et par ting galt...

1. Du skal ikke have en * i din delete sætning...
"DELETE FROM MailingList WHERE MailingAddy='" & email & "'", conn

2. Hvis du bruger en Delete SQL-sætning, så kan du ikke køre igennem dit recordset bagefter... Så skal du bruge en SELECT statement først.
Avatar billede sylvester1 Nybegynder
14. marts 2002 - 18:14 #4
Og det var self. et svar! :)
Avatar billede justdoit Nybegynder
15. marts 2002 - 07:47 #5
Hej

Tak for hjælpen, men du skriver at jeg skal bruge en SELECT statement først - men det forstår jeg ikke helt.

Vil du ikke prøve at lave det i koden ??

Justdoit:)
Avatar billede justdoit Nybegynder
29. august 2002 - 00:02 #6
lukket