Avatar billede romme Nybegynder
15. juni 1999 - 19:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ADODB.Connection fejl ''800a01ad''

Jeg får ovenstående fejl når jeg kalder følgende :

Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Rs.Open "database"

database er oprettet som System DNS (ODBC)

Køre Win98 og PWS.
Avatar billede meyer Nybegynder
15. juni 1999 - 19:58 #1
Prøv med:

Rs.Open ("database")

meyer
Avatar billede boomer Nybegynder
15. juni 1999 - 20:06 #2
Kan du ikke skrive lidt mere end bare '800a01ad'?

Der plejer at stå noget mere..
Avatar billede romme Nybegynder
15. juni 1999 - 20:11 #3
meyer: hjalp ikke :o(

boomer: Der står følgende
ADODB.Connection fejl '800a01ad'

ActiveX-komponenten kan ikke oprette objektet
Avatar billede stoffer Nybegynder
15. juni 1999 - 20:36 #4
Er det ikke mere normalt at det du kalder RS hedder Connect ell. lign. RS står jo for RecordSet, så det ville være mere logisk.

nå men denne her virker

<%
dim Connect, Path

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Path = "DBQ=" & server.mappath("/users/sti_til_din_db.mdb")
Connect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & Path
%>
Avatar billede stoffer Nybegynder
15. juni 1999 - 20:36 #5
Men der kører den uden DNS
Avatar billede mukke Nybegynder
16. juni 1999 - 08:06 #6
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open "Din_Database","brugernavn","password"

sql = "SELECT * FROM [din_tabel]"
Set rs = Server.Createobject("ADODB.Recordset")
rs.open sql, conn, 3, 3
Avatar billede jensjta Nybegynder
16. juni 1999 - 08:46 #7
Her har du beskrivelsen af fejlen fra MSDN.

Microsoft VBScript runtime error '800a01ad'
  ActiveX component can't create object

This error is usually generated because DLLs on which the COM object depends are one of the following:
Missing from the system
Not in the system path
Not accessible by the system because of security settings
Avatar billede mukke Nybegynder
16. juni 1999 - 09:34 #8
Min tidligere kommentar burde virke...

men det kunne være ret så interresant at høre hvilken linie det helt præcis er det går galt i..

Er det første eller anden linie den brokker sig over?
Avatar billede mukke Nybegynder
16. juni 1999 - 11:24 #9
hævnfør Jensjta's fejlforklaring er der også en anden mulighed:

Er du sikker på at dit site har ODBC - tilladelser. Selvom du kan køre ASP er det jo ikk esikker din udbyder vil have dig til at rode med Databaser der - hvis store - kan udgøre en stor belastning for systemet.
Avatar billede romme Nybegynder
16. juni 1999 - 14:19 #10
Stoffer: Jeg vil ikke bruger DNS Less

Mukke1 : Tjekker lige, og vender tilbage.
Mukke2 : Det er linie 2 Rs.Open "database"
Mukke3 : Det er på min egen maskine, og jeg tillader ODBC (køre Win98 + PWS).

Jensjta: hmmm, jeg havde ellers prøver at søge der... har du URL ??
Avatar billede mukke Nybegynder
16. juni 1999 - 19:41 #11
mht Jensjtas MSDN-url =>
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q194/8/01.ASP

Med da det er linie 2 og ikke et tvivler jeg på det er her problemet er. Følgende er dog interresant =>
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q201/7/40.ASP
men igen er det usansynligt da fejlen så burde opstå i første linie. Et lille extract - måske får det nogle klokker til at tinge.. :)

CAUSE
This problem is related to the permissions granted to your DLLs. The IUSR_computer and IWAM_computer account (where computer is the name of the machine) do not have the permissions necessary to execute the DLLs being instantiated on the "Server.CreateObject" line in the ASP code.

RESOLUTION
The IUSR_computer and IWAM_computer account must be granted read permissions to the <drive letter>:\Program Files\Common Files\System\ADO directory.

Håber det kan bruges.
Avatar billede romme Nybegynder
18. juni 1999 - 21:38 #12
Jeg har først fået problemet efter at have installeret IE5 .....

Nå, men resultatet er altså at selv om der er kommet mange gode råd, har ingen af dem kunnet hjælpe mig.
Jeg har derfor sagt... FORMAT C:\ ... og installerede Win98 og PWS igen, og det virker :o)

Er der andre der har haft ligende problemer med IE5 ??
Avatar billede stoffer Nybegynder
21. juni 1999 - 14:44 #13
Nej, jeg har IE5 og det virker perfekt med PWS. Har du den nyeste PWS 4.0?

Jeg har dog haft et par problemer med FP98 serveren og PWS, da jeg skulle afinstallere FP98 serveren...

Avatar billede romme Nybegynder
21. juni 1999 - 17:23 #14
Det er den PWS der følger med Win98.
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. juni 1999 - 00:29 #15
tjah, jeg installerede min efter win 98, jeg er ikke sikker på at det er den nyeste, prøv at downloade den fra microsoft
Avatar billede romme Nybegynder
22. juni 1999 - 17:07 #16
Nej, for nu virker det jo :o)
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. juni 1999 - 18:08 #17
ok
Avatar billede romme Nybegynder
22. oktober 2000 - 19:38 #18
Romme