Avatar billede mhs Nybegynder
14. marts 2002 - 13:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ÅØÆ / Order by

Når jeg henter data fra min database og vil have med sorteret med "order by", kan jeg ikke få Æ, Ø og Å til at komme i alfabetisk rækkefølge, feks kommer Å lige efter A (A Å B C D....)
14. marts 2002 - 13:13 #1
Gå i menuen Funktioner->Indstillinger->Generelt og angiv "Sortering for databaser" til at være Norsk/Dansk.
Komprimer derefter databasen og så skulle det virker.

Mvh
Thomas
Avatar billede mads22 Nybegynder
14. marts 2002 - 13:14 #2
Hejsa mhs

Jeg hedder Mads og bor i Jyllinge. Jeg har arbejdet hos Novo Nordisk (jeg kan ikke huske det præcise års tal) med noget af det samme, men jeg skal lige ned i min gamle ting og kigge efter.

Hej Hej.
Avatar billede mhs Nybegynder
14. marts 2002 - 13:17 #3
Hvordan komprimer man en database?
14. marts 2002 - 13:19 #4
Menuen Funktioner->Databasefunktioner->Komprimer Database
Avatar billede proaccess Nybegynder
14. marts 2002 - 13:23 #5
>mads22: Jeg tror godt mhs kan huske dig, i havde tidligere en l-a-n-g snak om din mors helse-butik... Kan du ikke prøve at koncentrere dig om emnet denne gang, og helst uden referencer til ali-ba-ba og de fyrretyve røvere...
Det ville være synd og skam hvis eksperten.dk skulle omdøbes til tantogfjas.dk bare på grund af dig.
Avatar billede mads22 Nybegynder
14. marts 2002 - 13:24 #6
kan du ikke lige vente lidt?
Avatar billede mhs Nybegynder
14. marts 2002 - 13:25 #7
Efter jeg har ændret det får jeg følgende fejlmeddelelse:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Selected collating sequence not supported by the operating system.

jeg bruger Personal Web Server, kan det have noget med det at gøre
14. marts 2002 - 13:30 #8
Hmm, hvis det er ASP, så ved jeg ikke så meget om det. Jeg ved kun at det er sådan, man ændre sorteringsrækkefølgen på selve databasen.

Hvordan ser din reference ud? Provider? Connecstring? Står der ikke noget med sortorder, som skal passe til databasens?
Avatar billede mads22 Nybegynder
14. marts 2002 - 13:33 #9
Undskyld men jeg syntes godt at man kan se tingende i flere dimensioner, ok ikke bare helt nøgen, så i må undskylde hvis jeg ser tingende som opgaver og ikke sort/hvide problemer.

Og så syntes jeg ikke man skal gøre grin med andre folk.
14. marts 2002 - 13:38 #10
Mads->Jeg mener nu heller ikke at ProAccess gør grin med dig (omend det var lidt morsomt formuleret :). Men at du bor i Jyllinge, har arbejdet for Novo Nordisk i 98 og at din mor har en helsebutik er måske ikke så relevant for os andre. I forvejen kan et spørgsmål hurtigt udvikle sig til mange sider tekst - og de fleste læser spørgsmålene for deres faglige indhold. Hvis man opdager at man er havnet i Jyllinge kaffeklub, så lukker man spørgsmålet og hopper videre til næste spørgsmål...
Avatar billede mads22 Nybegynder
14. marts 2002 - 13:41 #11
Kære MHS

Jeg går ud fra at du ikke dele pro's holdninger.
Avatar billede mhs Nybegynder
14. marts 2002 - 13:43 #12
Jeg er helt enig med proaccess og thomasjepsen og tak for hjælpen til thomasjepsen
Avatar billede mads22 Nybegynder
14. marts 2002 - 13:48 #13
okay,  jeg har forstået at man ikke ønske at se tingende lidt anderledes, om ja - min mor har en helse butik i jyllinge og mange andre oplysninger omkring mit liv, jeg intersser mig nemlige også for jer!!! men i er bare ligeglad, bare i har det godt, og alle jeres unødvendig luksus ting i hverdagen - Men her har hr. Baba hjulpet mig til at se tingene på en anden måde, men i vil ikke hjælpes til at se lyset.
Avatar billede mhs Nybegynder
14. marts 2002 - 13:51 #14
Baba er anklaget for at voldtage andre mænd, bare så du ved det
14. marts 2002 - 13:52 #15
Ellers tak, Mads. Jeg har min halogenlampe lige her på skrivebordet. Den lyser fint. Hvis det er helt galt, ruller jeg persinnerne op.

Og tror forøvrigt heller ikke at dette er det rette forum at udbrede Ali Baba's tro.
Avatar billede proaccess Nybegynder
14. marts 2002 - 13:53 #16
Jeg tror nu nok at mhs kun var interesseret i at vide hvordan han fik sprteret data rigtigt... ellers havde han nok kaldt spørgsmålet: "Hvordan ser jeg lyset"

- Og, jo mads22, jeg lagde lidt humor ind i min kommentar, absolut ikke for at "gøre grin" men mere for ikke at skræmme dig helt væk... Som du selv siger, så skal der være plads til alle, men hovedparten er hér altså fordi det er et seriøst forum.