Avatar billede sxkp Nybegynder
14. marts 2002 - 12:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

omdøb fil-navn før upload til server

Jeg har behov for at lave et script der kan omdøbe en fils navn inden den bliver uploaded til en web-server.

Filens navn skal være determineret af primærnøglen i en ms access database. eks. s28a1. Hvis det er muligt skal extension navnet laves om til jpg.

Jeg håber der nogle der kan hjælpe mig/komme med gode ideer til en løsning.

Jscript løsninger foretrækkes men VBScript løsninger modtages også.
Avatar billede coltau Juniormester
14. marts 2002 - 14:20 #1
Har du mulighed for upload-komponent. Hvilken. ?
eller et script til upload. ?
Avatar billede sxkp Nybegynder
14. marts 2002 - 14:25 #2
Jeg har web-hotel hos AZERO og benytter mig af persist upload komponent. men mangler function til omdøbning.
Avatar billede coltau Juniormester
14. marts 2002 - 21:56 #3
Er det nok hvis du får at vide hvordan persist.upload gemmer en fil under et nyt filnavn:

For Each File in Upload.Files
  RS.AddNew
  ' her opdateres felterne i databasen
  RS.Update
  File.SaveAs Path & "\" & RS("ID") & ".jpg" ' Her angives et nyt filnavn sammensat af ID + .jpg (Eks: 12.jpg osv.)
Next

Det beskriver hvordan man gemmer selve filen under et nyt navn.
Avatar billede sxkp Nybegynder
15. marts 2002 - 20:08 #4
Tak for din løsnings mulighed. Den vil jeg arbejde videre med.