Avatar billede oasen Nybegynder
14. marts 2002 - 07:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lange tekster i Access? Hmm...

Jeg har brug for at lave forskellige link-samlinger (hver især bestående af 10-15 links). Disse links skal linke videre til nogle lidt længere tekster, som der er en del af.
Jeg tænkte på, at smide det hele ind i en database, men jeg kommer jo nok til at have teksterne i en *.txt-fil.
Jeg giver hver tekst et tal-ID og en overskrift. Så jeg overvejede at line det hele op i en *.txt-fil. Dvs. så overskrifterne står over den tilhørende tekst og dermed adskiller teksterne.
Og hernæst lave en funktion, der ved tryk på links´ne går ned i *.txt-filen og søger efter den pågældende overskrift og slutteligt viser denne og den tilhørende tekst i et blankt dokument.

Jeg vil selv forsøge at lave det, men på hvilken måde er det smartest, mindst tidskrævende og nemmest at udbygge?
Avatar billede oasen Nybegynder
14. marts 2002 - 07:05 #1
Det skal laves i ASP, hvis det ikke fremgik tydeligt nok...
Avatar billede digitalan Nybegynder
14. marts 2002 - 07:08 #2
Hvis du i access definerer et felt til notat, så kan du have 64 K tekst i feltet. Det giver mulighed for at arbejde med poster, der hver indeholder meget tekst.
Avatar billede oasen Nybegynder
14. marts 2002 - 07:56 #3
64K er rigeligt, men skal det så skrives direkte i dette felt, eller skal der henvises til noget?
Avatar billede digitalan Nybegynder
14. marts 2002 - 07:58 #4
Du skriver direkte i feltet i et textarea, svarende til det nedenfor. Så ligger teksten inde i basen, og giver dig derfor også mulig for fritekstsøgnning.
Avatar billede oasen Nybegynder
14. marts 2002 - 08:05 #5
Ja, det er perfekt - har fundet ud af det.

Men hvordan fortolkes linieskift i cellen? Kan jeg stadig definere dette i den flade html-fil?
Avatar billede oasen Nybegynder
14. marts 2002 - 09:38 #6
Fandt selv ud af det. Det kan klares med <pre>:

Response.Write rs("Celle 1") & " " & "<pre>" & rs("Celle 2") & "</pre>" & "<br>"

Tak for hjælpen:)
Avatar billede oasen Nybegynder
11. december 2002 - 09:31 #7
Heh... nok nærmere Replace(rs("Celle 2"), vbCrlf, "<br>")

:o)