Avatar billede fabnek Nybegynder
13. marts 2002 - 23:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ip add.

hvis jeg nu sider i et netværk med 5-10 computer som have adgang til internet ville det så være bedere at have flere ip add. eller ville det gøre ingen forskel

Avatar billede farouche Nybegynder
13. marts 2002 - 23:08 #1
Ja hvor jeg arbejder har vi 300 mskiner på en internet IP, det kører fint...
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2002 - 23:09 #2
en ip adresse er nok, selv til et netværk med 200 pc'ere.
Avatar billede farouche Nybegynder
13. marts 2002 - 23:09 #3
Ja  :o)
Avatar billede becko Nybegynder
13. marts 2002 - 23:10 #4
Det er meget svært at få tildelt 5-10 offentlige ip add. så du må nok lave dit netværk med en NAT løsning eller en router, så du har priv. ip add. indenfor og 1-2 offentlige udenfor
Avatar billede fabnek Nybegynder
13. marts 2002 - 23:10 #5
spørgsmålet var ville det så køre bedere eller ville der ikke være nogen synlig forskel
Avatar billede farouche Nybegynder
13. marts 2002 - 23:12 #6
det vil nærmere gøre det hele meget mere besværligt...
Avatar billede fabnek Nybegynder
13. marts 2002 - 23:14 #7
jeg forstår det bare ikke jeg har en 2 mbit opkobling men den køre være end en gammel 56k forbindelse (der er router på)
Avatar billede fpnovell Nybegynder
13. marts 2002 - 23:18 #8
Sikkerhedsmæssigt ville det være væsentligt vanskeligere at administrere med flere ip-adresser.

En enkelt ip-adresse med en firewall med NAT-funktion (Network Address Translating) vil klart være at foretrække sikkerhedsmæssigt. Og med proxy funktion vil internetperformance accelereres væsentligt!
Altså én ip-adresse !
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. marts 2002 - 23:19 #9
Definer hvad du mener med værre end ??
Avatar billede fabnek Nybegynder
13. marts 2002 - 23:24 #10
lige nu har jeg en ping på over 2000 til vilken som helst irc server
Avatar billede jakeman Nybegynder
14. marts 2002 - 09:00 #11
Hvilken forbindelse er det og hvilken router er der sat på denne forbindelse?