Avatar billede ole4 Nybegynder
13. marts 2002 - 15:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ikon

Daw daw...

Hvordan laver jeg sådan at når man går ind på min side, så istedet for det der grimme internet logo der er oppe i adresse linien, at det bliver et eller andet andet? det har jeg set at der er nogen der har på mange andre sider!

Håber i kan hjælpe moi..

MVH
Jakse.dk
Avatar billede simonia Nybegynder
13. marts 2002 - 15:50 #1
<title>Index</title>
    <LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="favicon.ico">
Avatar billede hells Nybegynder
13. marts 2002 - 15:51 #2
Håber det her kan hjælpe:
http://www.html.dk/artikler/00002/
Avatar billede simonia Nybegynder
13. marts 2002 - 15:51 #3
så laver du bare et lille ikon, du kalder for favicon
Avatar billede ole4 Nybegynder
13. marts 2002 - 15:58 #4
men skal det så bare lægges ud sammen med mine filer på webstedet??? <title>Index</title>
    <LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="favicon.ico">  og denne der skal bare indsættes på min ondex side???
Avatar billede simonia Nybegynder
13. marts 2002 - 16:30 #5
jep lige præcis, alt for let:)
Titlen på din side bestemmer du selvfølgeligt selv, det var bare for at vise dig, at den kode skal være lige under titlen på siden:)
Avatar billede cdc Novice
14. marts 2002 - 09:17 #6
kig mere på www.favoriticon.dk eller www.favicon.com. http://www.webcafe.dk/artikler/diverse/favicon/favicon.html
Specielt webcafe's site er god, og kommer med en del informationer til hvordan og hvor du kan downloade et lille program til at lave iconer med
Men det er ikke alle servere der klarer dette af en eller anden grund.

/cdc
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 10:59 #7
CDC: Det har ikke noget med servere at gøre, det fungerer kun i Explorer.
Avatar billede cdc Novice
14. marts 2002 - 11:05 #8
simonia-> nej, har selv prøvet at gøre det på en del af mine sites, og det funker ikke, hvorfor vides ikke, da jeg har lavet det på andre servere end den jeg bruger til dagligt, og der virker det, og jeg bruger både IE og NE

/cdc
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 11:34 #9
Hmm ok, Jeg ved bare, de altid plejer skrive om dette, at det funger i explorer og niks weiter.....er du sikker på du ikke har kigget fra en anden browser så?
Avatar billede cdc Novice
14. marts 2002 - 12:12 #10
jepper, jeg bruger for det meste IE, ne bliuver kun brugt til test af homepages