Avatar billede hrlund Nybegynder
13. marts 2002 - 14:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejl..

Jeg har nedstående kode hvor jeg får fejlen:Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in UPDATE statement.

/chatfest/admin/oplysninger.asp, line 15

Hvad kan det være ?

<%Dim ID,opslag

id=Request.QueryString("ID")

Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="&Server.MapPath("../../../db/mschatfest.mdb")

if request.querystring("knap")<>"Ret" then

    SQLstringK="SELECT * FROM info WHERE id="&id
    SET opslag=Connection.Execute(SQLstringK)
else

    SQLstringK="UPDATE Info SET navn='"&Request.QueryString("navn")&"', by='"&Request.QueryString("by")&"', sted='"&Request.QueryString("sted")&"', start='"&Request.QueryString("start")&"', tid='"&Request.QueryString("tid")&"', pris='"&Request.QueryString("pris")&"', information='"&Request.QueryString("information")&"', arrangor='"&Request.QueryString("arrangor")&"' WHERE id="&id
    Connection.Execute(SQLstringK)
    response.buffer=true
    response.clear
    response.Write "Oplysningerne er nu opdateret!"
    response.end

end if
    %>

<html>

<head>
<style type="text/css">
    body {
    font-family:verdana,tahoma,arial;
    font-size:12px;
    }
    a {
    color:#000099;
    text-decoration:none;
    }
    a:link {
    color:#000099;
    text-decoration:none;
    }
    a:visited {
    color:#000099;
    text-decoration:none;
    }
    a:hover {
    color:#000099;
    text-decoration:underline;
    }
    .header {
    font-family:arial;
    font-size:18px;
    letter-spacing:1px;
    color:#333333;
    }
    p,.txtNormal
    {
    font-family:verdana;
    font-size:12px;
    color:#111111;
    }
    </style>
<base target="_self">
</head>

<body>
<p class="header"><b>Oplysninger om ChatFesten..</b></p>

<%if not opslag.eof then%>
            <form method="GET" action="<%=request.servervariables("SCRIPT_NAME")%>">
<table border="0" cellspacing="1" bgcolor="#000000">
  <tr>
    <td valign="top" bgcolor="#CCCCCC"><b><font size="2">Navn på ChatFest</font></b></td>
    <td valign="top" bgcolor="#FFFFFF"><font size="2" face="Verdana">
<input type="text" name="navn" size="39" value="<%=OPSLAG("navn")%>" autocomplete="off"></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" bgcolor="#CCCCCC"><b><font size="2">By:</font></b></td>
    <td valign="top" bgcolor="#FFFFFF"><font size="2" face="Verdana">
<input type="text" name="by" size="39" value="<%=OPSLAG("by")%>" autocomplete="off"></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" bgcolor="#CCCCCC"><b><font size="2">Adresse:</font></b></td>
    <td valign="top" bgcolor="#FFFFFF"><font size="2" face="Verdana">
<input type="text" name="sted" size="39" value="<%=OPSLAG("sted")%>" autocomplete="off"></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" bgcolor="#CCCCCC"><b><font size="2">Dato:</font></b></td>
    <td valign="top" bgcolor="#FFFFFF"><font size="2" face="Verdana">
<input type="text" name="start" size="39" value="<%=OPSLAG("start")%>" autocomplete="off"></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" bgcolor="#CCCCCC"><b><font size="2">Tid:</font></b></td>
    <td valign="top" bgcolor="#FFFFFF"><font size="2" face="Verdana">
<input type="text" name="tid" size="39" value="<%=OPSLAG("tid")%>" autocomplete="off"></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" bgcolor="#CCCCCC"><b><font size="2">Pris:</font></b></td>
    <td valign="top" bgcolor="#FFFFFF"><font size="2" face="Verdana">
<input type="text" name="Pris" size="39" value="<%=OPSLAG("pris")%>" autocomplete="off"></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" bgcolor="#CCCCCC"><b><font size="2">Fritekst om ChatFesten</font></b></td>
    <td valign="top" bgcolor="#FFFFFF"><textarea rows="10" name="Information" cols="33" ><%=OPSLAG("information")%></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" bgcolor="#CCCCCC"><b><font size="2">Arrangør</font></b></td>
    <td valign="top" bgcolor="#FFFFFF"><font size="2" face="Verdana">
<input type="text" name="arrangor" size="39" value="<%=OPSLAG("arrangor")%>" autocomplete="off"></font></td>
  </tr>
</table>

<p><font size="2" face="Verdana">&nbsp;</font></p>
              <p>&nbsp;</p>
              <input type="hidden" name="id" value="<%=opslag("id")%>">
              <p>
                <input type="submit" value="Ret" name="knap">
                <input type="reset" value="Nulstil" name="B2">
              </p>
            </form>
            <%end if%>

</body>

</html>

Avatar billede jhc Nybegynder
13. marts 2002 - 14:31 #1
Din fejl opstår i SQL-update sætningen - prøv at check den igen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2002 - 14:31 #2
by er et reserveret ord i SQL. Bruger du Access eller lignende
kan du skrive [by]