Avatar billede arthur Nybegynder
04. juni 2000 - 17:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk lukning af vindue

Hvordan får man php til at lukke et browservindue? Jeg har brug for det så evt. brugere ikke kan gå tilbage efter en bruger har logget af.
Jeg ved godt det kan gøres i javascript :)
Avatar billede steffen Nybegynder
04. juni 2000 - 17:17 #1
Det kan ikke gøres via PHP direkte.

I stedet kan du fx tildele hver bruger der er logget ind et specielt ID ved login, og markere det "false" i din database når brugeren trykker "log ud".

PHP4 understøtter dog sessionsbegrebet der gør det hele lidt nemmere.

Sådan er dét.
Avatar billede doeleman Nybegynder
04. juni 2000 - 17:19 #2
Du kan IKKE lukke et browservindue med PHP, så gør det bare med JavaScript.

Da PHP kører på serveren, har du ikke mulighed for at manipulere med klienten, så enkelt er det.
Avatar billede sv Nybegynder
04. juni 2000 - 18:43 #3
Nu kan jeg ikke php, men når jeg skal gøre det i asp gør jeg sådan
hvis [et eller andet kriterie] gør
skriv ud = <script>window.close()</script>

Det plejer at virke fint.....
Avatar billede morw22 Nybegynder
04. juni 2000 - 22:48 #4
<script>window.close()</script> bliver afviklet hos klienten og ikke på serveren.

PHP output:

<?
echo '<script>window.close()</script>';
?>