Avatar billede pejsestuen Nybegynder
13. marts 2002 - 12:47 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker dette ikke i PHP3

Er der nogle der kan hjælpe mig?, jeg kan ikke få dette til at virke i PHP3, det virker fint i PHP4.

$db = mysql_connect(Server,Bruger,Password);
        mysql_select_db("jodk", $db);
        $result = mysql_query("SELECT * FROM side WHERE id =".$id ,$db);
        $myrow = (mysql_fetch_row($result));
Avatar billede sthen Nybegynder
13. marts 2002 - 12:49 #1
$db = mysql_connect(Server,Bruger,Password);
        mysql_select_db("jodk", $db);
        $result = mysql_query("SELECT * FROM side WHERE id = $id);
        $myrow = (mysql_fetch_row($result));
Avatar billede sthen Nybegynder
13. marts 2002 - 12:50 #2
Ups

$db = mysql_connect(Server,Bruger,Password);
        mysql_select_db("jodk", $db);
        $result = mysql_query("SELECT * FROM side WHERE id = $id");
        $myrow = (mysql_fetch_row($result));
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
13. marts 2002 - 13:11 #3
Jeg får stadig fejl(Supplied argument is not a valid MySQL result resource ), hvor den siger at der er fejl ved:
      $myrow = (mysql_fetch_row($result));

Her er hele siden:

<?php
include "config.php";
include "funktioner.php";

if($ret){
echo("<p>Du har rettet indlaeg nummer:". $id);

$db = mysql_connect(Server,Bruger,Password);
mysql_select_db("jodk", $db);
$result = mysql_query("UPDATE side SET  indhold= '".$indhold."' WHERE id = ".$id ,$db);
echo('<p><button onclick="location.href=\'siderediger.php\'">Tilbage til rediger</button></p>');
}

else{

        $db = mysql_connect(Server,Bruger,Password);
        mysql_select_db("jodk", $db);
        $result = mysql_query("SELECT * FROM side WHERE id = $id");
        $myrow = (mysql_fetch_row($result));

?>

    <h3>Du er ved at rette side:&nbsp;<?php print($myrow[1]); ?></h3>
<form id="formular" name="formular" action="redigerside.php">

<textarea name="indhold" style="width:600; height:250"><?php print($myrow[2]); ?>
</textarea><p>
<input type="hidden" name="ret" value="ret">
<input type="hidden" name="id" value="<?php print($id); ?>">
<button onClick="location.href='siderediger.php'" accesskey="n"><u>N</u>ej tak</button>
<button onClick="document.forms[0].submit()" accesskey="j"><u>J</u>a tak</button>

</form>

<?php
}
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2002 - 13:14 #4
Du skal lige gøre dette, og fortælle os hvad den siger

$result = mysql_query("SELECT * FROM side WHERE id = $id") or die(mysql_error());
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
13. marts 2002 - 13:24 #5
Den siger :
            You have an error in your SQL syntax near '' at line 1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2002 - 13:55 #6
Så er din $id tom. Hvor kommer den fra?
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
13. marts 2002 - 14:12 #7
Jeg kan se id er lig med en værdi, oppe i URL.

Men den side den kommer fra ser sådanne ud:
        <?php

$db = mysql_connect(Server,Bruger,Password);
mysql_select_db("jodk", $db);
$result = mysql_query("SELECT * FROM side",$db);

echo('<table border="1"><tr><th>Side</th><th>Ret indhold</th></tr>');
while ($myrow = mysql_fetch_row($result)) {

    printf('<tr><td>%s </td><td><a href="redigerside.php?id=%s">Ret</a></td></tr>',$myrow[1], $myrow[0]);

}
echo('</table>');

?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2002 - 14:28 #8
Mener du at den PHP3 installering, der giver problemer
automarisk laver tingester om til $variabel ? Det behøver den
nemlig ikke at være sat op til
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2002 - 14:29 #9
Nyt ord til retskrivningsordbogen: automarisk.... Med "tingester"
mener jeg "form-tingester"...
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
13. marts 2002 - 14:40 #10
Jeg gik ud fra, at alt det jeg vedhæftede på mit link til næste side (<a href="redigerside.php?id=%s">Ret</a>), blev en $variable?!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2002 - 14:48 #11
Måske ... men ikke nødvendigvis. Prøv at udskrive

$HTTP_GET_VARS["id"]

og

  $id

og se om der er forskel, eller blot:

$result = mysql_query("SELECT * FROM side WHERE id = ". $HTTP_GET_VARS["id"]) or die(mysql_error());
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
13. marts 2002 - 15:14 #12
Nu kan jeg godt få variable frem, men når jeg trykke for at "rette" virker det ikke, jeg har prøvet at ændre:

  $result = mysql_query("UPDATE side SET  indhold= '".$indhold."' WHERE id = ".$id ,$db);

Til:

$result = mysql_query("UPDATE side SET indhold = '". $HTTP_GET_VARS["indhold"]."' WHERE id = '". $HTTP_GET_VARS["id"]) or die(mysql_error());

Men uden det lykkes.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2002 - 15:24 #13
Du har også  if ($ret) {...}  der bør hentes i $HTTP_GET_VARS.

Evt kan du allerøverst proppe alting over i $variabler, så du
ikke skal skrive så meget senere
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2002 - 15:24 #14
PS: Din egen server - eller webhotel (hvilket?)
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
13. marts 2002 - 15:34 #15
På webhotel.

Jeg forstod ikke helt:
                        Du har også  if ($ret) {...}  der bør hentes i $HTTP_GET_VARS.

Evt kan du allerøverst proppe alting over i $variabler, så du
ikke skal skrive så meget senere Du har også  if ($ret) {...}  der bør hentes i $HTTP_GET_VARS.

Evt kan du allerøverst proppe alting over i $variabler, så du
ikke skal skrive så meget senere
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2002 - 15:41 #16
Øverst:

$indhold=$HTTP_GET_VARS["indhold"];
$id=$HTTP_GET_VARS["id"];

osv, Hvilket webhotel bruger PHP3 oig har slået de automatiske
$variabler fra?
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
13. marts 2002 - 15:44 #17
azero
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
13. marts 2002 - 15:49 #18
Jeg takker dig mange gange, forsat goddag.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2002 - 19:35 #19
ah, ja, azero